امام جمعه شیروان:

ملاک اعمال و حرکت ما قرآن و بر مدار آن باید باشد

شیروان(پانا)- حجت الاسلام حسین تکمیلی با حضور در جلسه هفتگی حفظ قرآن کریم دارالقرآن امام علی علیه السلام شهرستان شیروان، از نزدیک فعالیت های این مرکز را در حوزه های قرآن، عترت و نماز مورد بازدید قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ملاک اعمال و حرکت ما قرآن و بر مدار آن باید باشد

به گزارش پانا ، وی با بیان تقدیر و تشکر از تلاش های مدیر، مدرسان و قرآن آموزان این مرکز گفت: باعث مباهات بنده بود که در جمع چنین افراد ارزشمندی حضور داشته باشم.

امام جمعه شیروان با اشاره به ظرفیت قرآنی ملموس و پررنگ در شیروان از آن به عنوان امتیازی برای این شهرستان بیان نمود و افزود: یک اصل اساسی دین اسلام، قرآن و کلام وحی می باشد و ما بیش از 1400 سال است که با وحی ارتباط داریم و تنها دین وحیانی در عالم نیز همین دین اسلام است و این یک امتیاز ویژه و از کرامات و معجزات پیامبر اکرم(ص) محسوب می شود.

تکمیلی در ادامه اظهار کرد: چون قرآن عین کلام الهی و عین وحی است لذا همیشه زنده، پویا و با طراوت است و ما باید همه کارهای خود را با وحی سنجیده و هرچه موافق با قرآن است را به آن عمل نماییم.

وی با بیان اینکه یکی از برکات این نظام بعد از انقلاب اسلامی، احیای قرآن بود گفت: قرآن پاسخگوی تمام نیازها و مشکلات بشر است و درمان همه اینها نیز در داخل وحی است و ما اگر مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... داریم با خود قرآن می توانیم درمان نماییم.

امام جمعه شیروان افزود: شما مربیان قرآنی در بین مخاطبینی که در اختیار دارید با یک جامعه هدف بسیار مهم و آماده پذیرش روبه رو هستید لذا از یک جهت با قرآن و از یک جهت دیگر با نوجوانان ارتباط دارید و قلب این نوجوانان مثل زمین مهیای کشت است که هر چه در آن بکارید می پذیرد لذا فکر و تلاش و همت خود را تا می توانید برای کارهای تبلیغ قرآن انجام دهید و اگرچه امکانات مهم است و تاثیر هم دارد ولی متوقف به این امر نباشید چرا که یک نیروی جهادی و انقلابی هر طور که باشد راه خودش را باز خواهد کرد.

تکمیلی با اشاره به اینکه برای انجام فعالیت های قرآن و عترت کار تشکیلاتی جواب می دهد گفت: همانگونه که قرارگاه مواسات در شیروان شکل گرفت و به عنوان یکی از قوی ترین قرارگاه‌های استان محسوب گردید در کار جهادی نیز هیچ کاری بر روی زمین نمی ماند و این نگاه شما هم یک نگاه بسیار خوب است و لذا وقف های قرآنی قبلی و جدید را می توان برای این کار هدایت کرد چرا که روح این شهر انجام فعالیت های قرآنی و عترت است و همان طور که در ستاد نماز جمعه کمیته قرآن و عترت راه اندازی شده است شما هم یک گروه جهادی قرآن در شهرستان شکل بدهید و برای آموزش قرآن به روستاها نیز بروید و ما هم از شما حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: دشمن در فضای مجازی به شدت کار تشکیلاتی و به روز انجام می دهد شما هم باید از فضای مجازی خیلی بیشتر از آن ها استفاده نمایید و برای ۳۰ هزار دانش آموز شهرستان افق برنامه داشته و فضای همدلی و قبول کردن یکدیگر را نیز در بین نیروهای قرآنی پر رنگ کنید.

امام جمعه شیروان گفت: برای استفاده از هنر در کارهای قرآنی زیاد فکر کنید چرا که در آموزش قرآن، عترت و نماز هرچه هنرمندانه برخورد شود جذب بیشتری خواهید داشت و هنر در برخورد و رفتار، تنوع در برنامه ها و به روز بودن را نیز در سرلوحه کار خود قرار دهید و در انجام فعالیت های قرآنی نگران هیچ هزینه نباشید.

تکمیلی در پایان اظهار کرد: انشاءالله همه ما در پناه قرآن، اهل قرآن، مأنوس و عامل به قرآن باشیم.

لازم به یادآوری است که دارالقرآن امام علی(ع) واقع در خیابان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی - نبش سلمان فارسی 10 وابسته و تحت نظر اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان می باشد که با کادری مجرب، از اساتید برجسته شهرستان و دارای رتبه های کشوری، کلاس های قرآن، عترت و نماز خود را در قالب آموزش‌های حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، مجازی، تلفنی، تماس تصویری و همچنین در فضای پیام رسان شاد همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت 15 تا 18 جهت همه علاقمندان برقرار نموده است.

لینک کانال دارالقرآن امام علی(ع) شهرستان شیروان quranshirvan@

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار