پناهی‌روا به پانا خبر داد

برگزاری کلاس‌های توجیهی آموزشی برای نمایندگان مجلس دانش‌آموزی کشور در «شاد»

۳۵۰ مجلس دانش‌آموزی منطقه ای و ۳۲ مجلس استانی تشکیل شده است

تهران (پانا) - رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی کشور از جزئیات تشکیل مجالس دانش‌آموزی منطقه ای و استانی خبر داد و به برخی از فعالیت‌های این دبیرخانه براساس بسته تحولی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌های توجیهی آموزشی برای نمایندگان مجلس دانش‌آموزی کشور در «شاد»

زهرا پناهی‌روا در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه در سال 1400-1399 طبق بسته تحول آفرینی ابلاغی وزیر آموزش و پرورش با شعار «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» بنا شده است تا به این ترتیب مجلس دانش‌آموزی نیز گسترش یابد و بتوانیم ارتباط و تعامل دانش‌آموزان با یکدیگر و مسئولان را برای رفع مشکلات جامعه دانش‌آموزی بیشتر کنیم گفت: «با این موضوع در ناحیه، منطقه و شهرستان مجالس دانش‌آموزی را با تعداد 50 نماینده شامل 25 دختر و 25 پسر با تفکیک جنسیت تشکیل داده‌ایم. همچنین در مراکز استان‌ها نیز مجلس دانش‌آموزی استانی با تعداد 100 نماینده شامل 50 دختر و 50 پسر به تفکیک جنسیت شکل گرفته است.»

پناهی‌روا اضافه کرد: «با توجه به این موضوع از 350 سهمیه ابلاغی؛ 322 ناحیه، منطقه و شهرستان سراسر کشور مجلس دانش‌آموزی را تشکیل داده‌اند. این تعداد براساس آمار دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم است که مقرر شده بود در هر ناحیه، منطقه و شهرستانی که حداقل دارای 25 مدرسه دخترانه و 25 مدرسه پسرانه مقطع متوسطه هستند، مجلس دانش‌آموزی را تشکیل دهند و در مابقی مناطق شوراهای دانش‌آموزی طبق روال سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اولین نشست مجازی 322 مجلس دانش‌آموزی منطقه ای و مراسم افتتاحیه مجالس دانش‌آموزی استانی نیز به صورت مجازی در حال برگزاری است.»

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی بیان کرد: «در سطح کشور مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با تعداد 150 نماینده تشکیل شده است که در روزهای آتی انتخابات هیأت رئیسه آن به صورت مجازی انجام خواهد شد.»

وی در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری کلاس‌های آموزشی توجیهی ویژه نمایندگان هر 3 سطح مجالس دانش‌آموزی در قالب شبکه دانش‌آموزی شاد اشاره کرد که برخی از عناوین آن شامل آشنایی با مجلس دانش‌آموزی، آداب و مهارت‌های نمایندگی، وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس دانش‌آموزی است.

پناهی‌روا افزود: «اکنون در حال تدوین سرفصل‌های کارگاه‌های آموزشی این عزیزان از قبیل آشنایی با اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیانیه گام دوم انقلاب، آیین نامه‌های مجلس دانش‌آموزی، اساسنامه‌های مرتبط، شناخت سلسله مراتب اداری، فنون سخنوری نمایندگان و ... هستیم که در زمان مقرر برگزار می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار