توزیع رایگان بیش از ۷ هزار درسنامه خودآموز بین دانش‌آموزان عشایر فارس

شیراز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس از توزیع رایگان بیش از ۷ هزار و ۳۶۵ جلد درسنامه‌های خود آموز در بین مدارس عشایری استان خبر داد. 

کد مطلب: ۱۱۴۴۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
توزیع رایگان بیش از ۷ هزار درسنامه خودآموز بین دانش‌آموزان عشایر فارس

همزمان با ایام اجرای محدودیت‌ها و شیوه نامه‌های ایجاد شده از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در اقصی نقاط کشور و استان فارس و محدودیت حضور دانش آموزان در مدارس به ویژه مدارس عشایری، به همت کارشناسان حوزه آموزشی عشایر فارس تعداد۷ هزار و ۳۶۵ جلد درس نامه تالیف و به صورت رایگان به مناطق عشایری ارسال شد.
بهنام حیدری در گفت‌وگو با پانا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامتی دانش‌آموزان وهمچنین بنا به ساختار اجتماعی عشایری وعدم دسترسی اغلب خانواده‌ها به فناوری‌های ارتباطی و نیز کاستن از آسیب‌های ناشی از فضای آموزش متاثر از شیوع این ویروس همواره همکاران حوزه معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش عشایر فارس با تلاش شبانه روزی از ابتدا درصدد تامین تجهیزات آموزشی برای نونهالان محروم و مستعد عشایر بودند که به همت همگانی بخش عمده‌ای از نیازها تاکنون محقق شده است.
او با اشاره به رایزنی‌های متعدد برای فراهم ساختن هزینه چاپ و انتقال این درس نامه‌ها به آخرین واحدهای آموزشی در مناطق صعب العبور ادامه داد: این درسنامه‌های خودآموز برای اولین بار در سطح کشور توسط کارشناسان تعلیم و تربیت در واحد تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش و نواحی چهارگانه و عشایر استان فارس با بکارگیری اندیشه معلمان توانمند و بی‌ادعا تدوین شده است.
به گفته او این درسنامه‌ها در تیراژ بالغ بر ۷ هزارو ۳۶۵جلد به تناسب تقریبی جمعیت ۶ پایه ابتدایی دانش‌آموزان عشایری چاپ و به مناطقی که دانش‌آموزان به آموزش‌های فضای مجازی و تلویزیون دسترسی ندارند، ارسال شد.
او با قدردانی از فرماندهی ارشد و سایر فرماندهان حوزه‌های مختلف سپاه فجر استان فارس در تامین خودرو برای انتقال این نشریات به مناطق عشایری تاکید کرد: شایسته است همکاران گرانقدر مسئولان و معاونان محترم نمایندگی ها، مدیران مجتمع‌ها و راهبران تربیتی عشایر فارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اسرع وقت نسبت به تحویل درسنامه از نمایندگی‌های فیروزآباد، فراشبند، فسا و کازرون اقدام و بین دانش آموزان توزیع کنند.
وی همچنین از حمایت مدیر کل و معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و همکاران حوزه معاونت‌های آموزشی، پرورشی و پشتیبانی، مسئولان نمایندگی‌ها، مدیران مجتمع وراهبران تربیتی، مدیر و معاون آموزگاران و خود آموزگاران عشایر فارس که در عرصه تعلیم و تربیت همچون گذشته نقش بسزایی داشتند و تا پیش از محدودیت‌های فعلی در مدارس حاضر و شعار آموزش تعطیل‌پذیر نیست را محقق ساختند قدردانی و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار