برترین دوومیدانی‌کاران سال ۲۰۲۰ جهان معرفی شدند

تهران (پانا) - در مراسم معرفی بهترین دو و میدانی کار جهان در سال ۲۰۲۰ که به صورت مجازی برگزار شد، «موندو دوپلانتیس» سوئدی بعنوان برترین ورزشکار مرد و «یولیمار روخاس» ونزوئلایی بعنوان بهترین ورزشکار زن معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برترین دوومیدانی‌کاران سال ۲۰۲۰ جهان معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی؛موندو دوپلانتیس که در سال ۲۰۱۸ عنوان برترین ورزشکار جوان سال را با عنوان «رایزینگ استار» از آن خود کرده بود، در ماه فوریه ۲۰۲۰ و چند هفته مانده تا شروع همه گیری شیوع ویروس کرونا و تعطیلی جهان و دنیای ورزش، موفق شد دو بار رکورد جهانی ماده پرش با نیزه داخل سالن را با ۶.۱۷ متر و سپس ۶.۱۸ متر به نام خود به ثبت برساند، وی همچنین با پرش ۶.۱۵ متری بلندترین پرش فضای باز جهان را به نام خود ثبت کرد.

گفتنی است موندو دوپلانتیس ۲۰ساله با کسب این عنوان، جوان ترین دو و میدانی کاری است که جایگاه برترین ورزشکار مرد را در رشته دو و میدانی بدست آورده است.

در بخش زنان یولیمار روخاس نیز رکورد پرش سه گام آمریکای جنوبی را در اولین مسابقه خود در سال ۲۰۲۰ با حد نصاب۱۵.۰۳ متر جا به جا کرد. وی در تور قاره ای داخل سالن مادرید نیز توانست با پرش ۱۵.۴۳ متری خود که در آخرین پرش به‌ ثبت رساند، رکورد جهانی پرش سه گام داخل سالن را هفت سانتی متر ارتقاء دهد.

یولیمار روخاس در سال ۲۰۲۰ تنها در دو رقابت فضای باز شرکت کرد؛ او ابتدا در لیگ الماس موناکو حضور یافت و سپس با شرکت در مسابقه کاستیون اسپانیا، موفق به ثبت حد نصاب ۱۴.۷۱ متر شد وی با این عملکرد بلندترین پرش این ماده در فضای باز را به ثبت رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار