سیستم برگزاری لیگ برتر والیبال زنان تغییر کرد

تهران (پانا) - سرپرست کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون والیبال از تغییر سیستم برگزاری لیگ برتر والیبال زنان ایران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
سیستم برگزاری لیگ برتر والیبال زنان تغییر کرد

شهرام عظیمی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون والیبال افزود: بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران «جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور هشت تیم در دو گروه پیگیری می‌شود.

وی با بیان این که هفته اول دور مقدماتی لیگ برتر بانوان در گروه الف، روزهای ۲۹ آبان، اول و سوم آذرماه با شش دیدار به صورت متمرکز در تهران پیگیری شد، گفت: مسابقات هفته نخست متمرکز گروه ب نیز روزهای ششم، هشتم و دهم آذرماه در اصفهان برگزار شد.

سرپرست کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات با بیان این که در نشست هم‌اندیشی نحوه برگزاری لیگ برتر بانوان که روز ۲۸ مهرماه به صورت وبینار با حضور سرمربیان و مدیران عامل باشگاه‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، برگزار شد و تصمیم گرفته شد که مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به صورت متمرکز در سه هفته برگزار شود، تصریح کرد: بنا بر درخواست مکرر تیم‌ها مبنی بر برگزار نکردن هفته سوم دور مقدماتی، کمیته برگزاری رویدادها تصمیم بر حذف هفته سوم این مسابقات در شهرهای بابل و شیراز گرفته است.

وی ادامه داد: بنابراین هفته دوم لیگ متمرکز بانوان از ۱۸ آذرماه با ورود تیم‌ها در گروه الف به شهر قزوین آغاز می‌شود و چهار تیم این گروه، در روزهای پنج‌شنبه، شنبه و دوشنبه ۲۰، ۲۲ و ۲۴ آذرماه در سالن شهید بابایی به مصاف یکدیگر می‌روند. همچنین مسابقات گروه ب نیز از پنج‌شنبه ۲۷ آذرماه در سالن فدراسیون والیبال آغاز خواهد شد و در روزهای شنبه ۲۹ آذر و دوشنبه یکم دی‌ماه پیگیری می‌شود.

عظیمی درباره نحوه برگزاری مرحله نهایی لیگ برتر بانوان سال ۹۹ گفت: پس از پایان مرحله مقدماتی، از هر گروه دو تیم برتر به مرحله نهایی صعود می‌کنند و این تیم‌ها در یک گروه دوره‌ای به صورت رفت و برگشت مسابقات خود را پیگیری خواهند کرد و در نهایت، جایگاه اول تا چهارم تیم‌ها بر اساس تعداد برد و امتیاز در جدول مشخص می‌شود. میزبان این مرحله از مسابقات، متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای رتبه‌های پنجم تا هشتم لیگ برتر والیبال بانوان پس از مرحله مقدماتی برنامه‌ای دارید؟ گفت: مسابقات تیم‌های پنجم تا هشتم، به صورت تک دوره‌ای در تهران برگزار خواهد شد تا جایگاه نهایی همه تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها نیز مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار