معاون آموزش ابتدایی استان سمنان خبرداد:

آغاز ثبت نام طرح آموزش مجازی دوره پیش دبستانی در استان سمنان

سمنان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان سمنان خبرداد: ثبت نام در طرح پوشش سراسری بازماندگان دوره پیش دبستانی از امروز آغاز و تا 21 آذر ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام طرح آموزش مجازی دوره پیش دبستانی در استان سمنان

مریم حدادی ضمن اعلام این خبر که طرح پوشش سراسری بازماندگان دوره پیش دبستانی از امروز (15 آذرماه) وارد مرحله اجرایی می شود، گفت: این طرح شامل نوآموزانی است که دارای 5 سال تمام بوده (متولدین 2 مهر 93 تا اول مهر 94) مشروط بر اینکه تاکنون در هیچ مرکز پیش دبستانی و سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نشده باشند.

وی، کودکی را اولین و مهم ترین دوره زندگی انسان برشمرد و افزود: بنیان های دانش، مهارت، نگرش و ارزش از دوره پیش دبستانی شکل می گیرد و چنانچه تحول و نوآوری در این دوره حساس مورد توجه قرار گیرد، منجر به موفقیت های تحصیلی و اجتماعی چشمگیری در آینده و بزرگسالی خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی استان سمنان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر ثبت نام نوآموزان در دوره پیش دبستانی، از تلاش مجموعه تعلیم و تربیت کشور و استان برای افزایش پوشش تحصیلی در این دوره و عدم توقف آموزش های آن و کاهش شکاف آموزشی دوره های تحصیلی و ایجاد فرصت های تربیتی و آموزشی برابر برای تمام نوآموزان خبر داد.

حدادی خاطرنشان کرد: طرح پوشش سراسری بازماندگان دوره پیش دبستانی به صورت کوتاه مدت و مجازی انجام خواهد شد و خانواده ها برای ثبت نام فرزندان خود باید از امروز تا 21 آذرماه به سامانه راهبران به نشانی rahbaran.medu.ir مراجعه کرده و ضمن ثبت نام، مرکز معین خود را انتخاب کنند.

وی همچنین اهداف اجرای این طرح را ، جذب حداکثری نوآموزان در دوره پیش دبستانی، بهره گیری مثبت از فضای آموزشی مجازی و ظرفیت مدرسه تلویزیونی ایران، استفاده از ظرفیت مراکز غیردولتی به عنوان پایگاه های کیفیت بخشی آموزش غیرحضوری، جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول پساکرونا، آموزش پیش نیازهای یادگیری و آگاهی بخشی عمومی و ایجاد فهم مشترک اجتماعی عنوان کرد.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه حدود 68 درصد؛ یعنی 6 هزار و 240 نفر از نوآموزان دوره پیش دبستانی استان سمنان در سال تحصیلی جاری از تحصیل بازمانده اند، اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح بتوان در جذب و ایجاد شرایط یادگیری و آموختن برای آنان گام های مؤثری برداشت.

گفتنی است؛ امسال در استان سمنان، 212 مرکز با 341 کلاس در بخش غیردولتی متولی امر تعلیم و تربیت نوآموزان در دوره پیش دبستانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار