شناسایی منابع آلاینده خاک در مناطق ٢٢ گانه تهران

تهران (پانا) - رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه بدون داشتن خاک سالم، حیات و زندگی روی زمین امکان‌پذیر نخواهد بود، گفت ۹۵ درصد غذای انسان از زمین حاصل می‌شود بنابراین برنامه‌ریزی برای برخورداری از خاکی سالم و تولید کننده لازمه بقای انسان است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی منابع آلاینده خاک در مناطق ٢٢ گانه تهران

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، غلامرضا پدیدار با اشاره به روز جهانی خاک مصادف با ۱۵ آذرماه(۵ دسامبر) و با یادآوری اینکه خاک یکی از منابع مهم و ارزشمند طبیعت است و یک پالاینده طبیعت محسوب می‌شود، گفت: خاک علاوه بر آنکه تأمین کننده مواد غذایی است، خاصیت تصفیه‌کنندگی دارد که حاصل خواص فیزیکی (عمل نفوذ آب از منافذ)، شیمیایی( جذب سطحی و تبخیر) و خواص زیستی( تجزیه و فساد مواد آلی ) آن است .

وی خاطرنشان کرد: ورود انواع مواد و آلاینده‌های حاصل از فعالیت‌های انسانی و صنعتی به درون خاک از جمله مشتقات نفتی، فلزات سنگین و مواد آلی سبب تغییر کیفیت آن شده است و همین مسئله باعث خارج شدن خاک از حالت طبیعی خود و در نتیجه آلودگی آن می‌شود.

رئیس اداره پایش، مدیریت منابع و شاخص‌های محیط زیست ادامه داد: لذا به منظور حفاظت از خاک در شهر تهران، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار اقدام به شناسایی و پایش منابع آلاینده خاک و تهیه اطلس آلودگی مناطق ۲۲ گانه کرده است.

پدیدار در پابان اظهار کرد: در این راستا تعداد ۶۱۳ نقطه آلاینده خاک در سطح مناطق ۲۲ گانه شناسایی شد و ۳۳۸ نقطه نیز از نظر آلودگی عناصر سنگین و شاخص‌های فیزیکی و شیمیایی خاک مورد اندازه‌گیری قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار