پیگیری ها برای کاهش رسوب کالاهای اساسی در بنادر جواب داد

تهران (پانا) -معاون بندری سازمان بنادر گفت که با برگزاری جلسات مستمر اقدامات لازم برای کاهش رسوب کالاهای اساسی صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری ها برای کاهش رسوب کالاهای اساسی در بنادر جواب داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد منتصر کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه وضعیت بنادر کشور در رابطه با تخصیص کالاهای اساسی نسبت به یک ماه گذشته بهبود یافته است، گفت: در یک ماه گذشته ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر وجود داشت که هم اکنون میزان این کالاها به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده که نسبت به ماه گذشته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته کاهش داشته است.

او ادامه داد: میزان ورود کشتی‌ها در اسکله‌ها و لنگرگاه‌ها نسبت به ماه گذشته بیشتر شده است به طوری که هم اکنون ۲۶ فروند کشتی در پایه اسکله‌ها و ۲۶ فروند کشتی در لنگرگاه‌ها منتظر تخلیه و بارگیری هستند.

معاون بندری سازمان بنادر اظهار کرد: با وجود آنکه سرعت تخلیه و بارگیری افزایش یافته اما نسبت به گذشته حجم ورودی کالا و کشتی‌ها بیشتر شده به همین دلیل این میزان از تخلیه کالاها چندان به چشم نمی‌آید اما با این وجود میزان کالای اساسی در این مدت و با پیگیری‌ها کاهش یافته است.

منتصر کوهساری با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که روند سرعت و تخلیه بارگیری کالاها افزایش یافته است، گفت: نیاز بازار، انگیزه صاحب کالا برای ترخیص کالا، استعداد بازار برای جذب کالا‌ها از جمله مهم‌ترین عوامل برای تخلیه و بارگیری کالاها در یک ماه گذشته بوده است اما با این وجود باز هم به پیگیری مستمر نیاز است.

او اظهار کرد: همواره کالاهای جدیدتری وارد بنادر می‌شوند، بنابراین باید با خروج کالا از انبارهای بنادر، کالای جدید جایگزین آنها شود.

یک میلیون و ۶۷۱ هزار تن ذرت در بنادر کشور وجود دارند

معاون بندری سازمان بنادر بیان کرد: تمامی این کالاها اساسی موجود در بنادر شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی است که شامل سه میلیون و ۷۲۰ هزار تن کالا می‌شود.

منتصر کوهساری با بیان اینکه رتبه دار این بخش از کالاهای اساسی ذرت است که شامل یک میلیون و ۶۷۱ هزار تن می‌شود، افزود: رتبه دوم در بنادر کشور روغن خام است که شامل ۴۸۵ هزار تن می‌شود و رتبه سوم دانه‌های روغنی ۳۷۲ هزار تن است.

معاون بندری سازمان بنادر با بیان اینکه بیشترین کالاها در بندر امام خمینی(ره) وجود دارند، گفت: بیشترین کالاها در بندر امام موجود است که شامل ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تن کالا است و رتبه بعدی برای بندر شهید رجایی است که شامل ۳۹۱ هزار تن کالا می‌شود و بندر امیرآباد با ۳۰۴ هزار تن کالا در رتبه بعدی قرار گرفته است.

کوهساری با بیان اینکه جلسات بسیار زیادی در رابطه با رسوب کالا با گمرک برگزار کرده‌ایم، افزود: جلسات و پیگیری زیادی با ستاد فروش اموال تملیکی برگزار کرده‌ایم و اعلام شد که هرچه سریعتر اقدامات لازم برای خروج کالاهای متروکه و رسوبی صورت گیرد و این دو دستگاه هم همکاری لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار