مرگ ادامه‌دار پرندگان مهاجر: لاشه 160 قطعه چنگر در فریدونکنار کشف شد

ساری (پانا) - عاملان قاچاق 160 قطعه پرنده چنگر امروز در حال اقدام به فروش این پرندگان، در شهرستان فریدونکنار دستگیر شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مرگ ادامه‌دار پرندگان مهاجر: لاشه 160 قطعه چنگر در فریدونکنار کشف شد

تالاب مصنوعی فریدون‌کنار، ازباران و سرخ‌رود زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است و سالانه پذیرای میلیون‌ها پرنده مهاجر است. چنگرها یکی از سی گونه پرنده مهاجر زمستان‌گذرانی هستند که از مهرماه از مناطق سرد سیبری و آسیای مرکزی به تالاب فریدونکنار کوچ می‌کنند. اما این تالاب‌ها تبدیل به قتلگاه این پرندگان شده است و هر ساله صدهاهزار پرنده در فریدونکنار شکار می‌شوند تا جایی که کنشگران میط زیست خطر انقراض برخی از گونه‌ها را هشدار داده‌اند. یکی از مکان‌های فروش این پرندگان نیز بازار فریدونکنار است تا پرنده‌های کشته شده سر از میز رستوران‌ها درآورند و نامشان در منوی شفاهی آن‌ها پنهان بماند.

امروز حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرده که ماموران یگان حفاظت محیط زیست فریدونکنار در حین گشت، کنترل و بازرسی از خودروهای مشکوک به حمل لاشه پرندگان قاچاق، صبح در اطراف بازار فروش پرندگان فریدونکنار، به خودروی غیر بومی با پلاک یکی از شهرهای شرق استان مشکوک شدند.

این مأموران پس از بازرسی خودرو موفق به کشف و ضبط 166 قطعه پرنده چنگر از دو متخلف شدند. متخلفان دستگیر، لاشه پرندگان ضبط و خودروی متخلفین نیز توقیف شد.

بر اساس ماده ۲۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شکار هرگونه پرنده وحشی مهاجر یا بومی و خرید و فروش زنده یا کشته آن ممنوع است و جریمه شکار پرنده‌ای مانند چنگر 150 هزار تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار