استاندار: در تلاشیم نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تا پایان آذرماه به بهره‎‌برداری کامل برسد

ساری (پانا) - استاندار مازندران تأکید کرد که تمام تلاش این است که اگر موضوع جدی‌ای پیش نیاید تا پایان آذرماه با حضور رییس جمهور نیروگاه زباله سوز نوشهر به صورت کامل افتتاح شود.

کد مطلب: ۱۱۴۴۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار: در تلاشیم نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تا پایان آذرماه به بهره‎‌برداری کامل برسد

احمد حسین‌زادگان در حاشیه بازدید از نیروگاه زباله‌سوز نوشهر، با یادآوری اینکه اولین نیروگاه زباله‌سوز کشور است که با عنایت رهبر معظم انقلاب و دولت به بهره‌برداری می‌رسد، و با اشاره به سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور به مازندران و راه‌اندازی آزمایشی این نیروگاه، گفت: «چند موضوع جزئی وجود دارد که در جلسه امروز به بحث گذاشته و تصمیم نهایی اتخاد می‌شود.»

استاندار مازندران تأکید کرد که تمام تلاشمان این است که بتوانیم اگر موضوع جدی‌ای پیش نیاید تا پایان آذرماه با حضور رییس جمهور این نیروگاه به صورت کامل افتتاح شود.

او ادامه داد: «موضوعی هم از سمت شرکت T.T.S که طرف قرارداد است، مطرح شده به عنوان بحث خرید تضمینی برق تولیدی که پیگیری‌هایی صورت گرفته و وزارت نیرو رقم آن را افزایش داده بود اما با تغییرات قیمت‌ها در ماه‌های اخیر و تکانه‌های اقتصادی جدید، این شرکت طبیعتا ادعای جدید دارد. البته ارتباطی به افتتاح پروژه ندارد و اعتقاد ما این است که هر یک روز زودتر افتتاح شود به منافع مردم را در پی دارد.»

حسین‌زادگان به مکانی که محل دپوی چندین ساله شهرستان نوشهر است اشاره کرد و گفت: «مشکلاتی در این زمینه هم دارد که مستقیما مرتبط با اصل پروژه نیست. در فرایند فعالیت نیروگاه، از حجم دپو کاسته می‌شود و موضوع شیرابه آن نیز به عنوان یک پروژه مجزا درکنارش قرار می‌گیرد.»

او یادآوری کرد که شیرابه این نیروگاه تحت کنترل است و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند؛ گرچه تولید شیرابه دارد اما خروجی ندارد.

حسین‌زادگان با تأکید بر اینکه کارخانه‌های زباله سوز نوشهر و ساری هیچ گونه محدودیت اعتباری ندارد و هر میزان اعتبار که برای تکمیل پروژه نیاز باشد، تأمین می‌شود، ادامه داد: «خوشبختانه دولت تاکنون در این موضوع به هر تعهدی که داده عمل کرده است. یک زمانی در مازندران به دنبال این بودیم که اثبات کنیم موضوع پسماند در استان مهم است و نیاز به توجه دارد. االان حداقل در چندماه اخیر حدود 300 میلیارد اعتبار برای این کارخانه‌ها دریافت کردیم. مجلس حمایت لازم را انجام و دولت نیز کارخانه‌های زباله‌سوز استان‌های شمالی را در اولویت قرار داده است؛ مانند کارخانه زباله‌سوز رشت که البته پیشرفت فیزیکی آن کمتر است اما در حال انجام است.»

استاندار مازندران گفت: «دولت مصمم است پروژه‌های حوزه پسماند مازندران را که پیشرفت فیزیکی دارند، به اتمام برساند. پروژه تنکابن به اتمام رسیده و افتتاح شده است. پروژه بابل ایرادی داشت که اعتباری برایش در نظر گرفته شد. زباله‌سوز ساری پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارد و برای پروژه‌ نور و محمودآباد سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده است. برای پروژه آمل نیز زمین تأمین شده است. مشخص است که ریل‌گذاری صحیح صورت گرفته و البته تکمیل پروژه‌ها فرایندی دارد که باید طی شود.»

با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر مردادماه به مازندران، اولین نیروگاه زباله سوز بهشهر به صورت آزمایشی در نوشهر شروع به کار کرد. این پروژه با تولید ۲۰۰ تن زباله در روز و اعتبار هزینه ای ۱۱۲ میلیارد تومان در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است. عملیات اجرایی زباله سوز نوشهر از سال ۹۰ آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار