۱۸۰ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌غربی تحت پوشش طرح یاریگران زندگی هستند

ارومیه پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خبر داد ۱۸۰ هزار دانش‌آموز استان امسال تحت پوشش طرح یاریگران زندگی هستند که این تعداد نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۸۰ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌غربی تحت پوشش طرح یاریگران زندگی هستند

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، «قدرت‌اله قاسمی» با بیان اینکه این تعداد ۳۰درصد از جمعیت ۶۲۰هزار نفری دانش‌آموزان استان در هزار و ۴۸۵ مدرسه را شامل می‌شود بیان کرد: این طرح با همکاری نیروی انتظامی استان برای همه مقاطع تحصیلی اجرا می‌شود که امسال دومین سال اجرای خود را سپری می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی مختلف برای ارتقای سطح اطلاعات دانش‌آموزان در آذربایجان‌غربی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح هم‌افزایی ظرفیت مدارس به ویژه تشکل‌های رسمی و غیررسمی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: اولویت اجرای طرح «یاریگران زندگی»، مدارس مستقر در مناطق محروم و آسیب‌زاست.

قاسمی، ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گسترش فعالیت‌های جامع محور در کانون یاریگران زندگی، توانمندسازی گروه و تشکل‌های دانش‌آموزی با استفاده از ظرفیت همسالان خود را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان، طرح یاریگران زندگی را به عنوان برنامه‌ای تحولی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس اجرایی کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان این که فعالیت نوجوانان در این طرح از اثرگذاری بیشتری در بین جامعه هدف برخوردار است، اظهار کرد: کانون‌های یاریگران زندگی در سال تحصیلی گذشته به صورت حضوری شکل گرفت.

قاسمی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمع‌های انسانی این کانون‌ها به صورت غیرحضوری فعالیت دارند و تولید محتوای مناسب پیرامون محورهای طرح یاریگران زندگی برای دانش‌آموزان در کانال‌ شبکه شاد بارگذاری می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح خدمات آموزشی و کارگاهی در سه بخش آموزش و توانمندسازی، آگاه‌سازی دانش‌آموزان، والدین و کارکنان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات سلامت روان ارائه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: در این طرح تولید و ترویج پیام‌های فرهنگی و مسابقات مختلف در کانون یاریگران زندگی و تهیه بسته‌های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.

قاسمی ادامه داد: در این راستا هزار و ۵۱۰گروه و کانال آموزشی در سطح مدارس، مناطق و استان راه اندازی شده‌ است و ۲۱هزار نفر از فرهنگیان نیز آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، برای ایجاد بستر اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده، طرحی به نام«یاری‌گران زندگی» در سال‌ گذشته در کشور تدوین شد و در جلسه مبارزه با مواد مخدر به ریاست رییس‌جمهوری،‌ طرح به تصویب رسید.

این طرح در بین جمعیت ۱۴میلیونی دانش‌آموزان و معلمان کشور اجرا می‌شود تا زمینه‌ای برای کاهش معضل اعتیاد در جامعه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار