هوای سرد تا پایان هفته در آذربایجان غربی ماندگار است

ارومیه(پانا) - کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت نقشه های پیش بینی و پیش یابی بیانگر ماندگاری توده هوای سرد از امروز شنبه تا پایان هفته در این استان است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
هوای سرد تا پایان هفته در آذربایجان غربی ماندگار است

به گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، یاسر اشتاد افزود: توده هوای سرد از ابتدای آذرماه از نواحی شمالی و سیبری وارد شمال‌غرب شده و این توده هوا سبب افت ۶ درجه‌ای دما شده ‌است.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و باران با ورود امواج ضعیفی به آذربایجان غربی بعد از ۲ روز وقفه دوباره آغاز شده ‌است، گفت: این بارشها، پراکنده است و طبق پیش بینی ها از امروز عصر تا دوشنبه در استان افرایش می‌یابد.

وی با اشاره به مه آلود بودن برخی جاده های کوهستانی آذربایجان غربی، بیان کرد: این شرایط تا ۲ روز آینده در سراسر استان و محورهای مواصلاتی و گردنه ها پایدار است.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و شهرستان پلدشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین شهر بود و دمای ارومیه نیز بین منفی یک و مثبت ۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

در هفته گذشته بارشهای زودهنگام پاییزی که توام بابرف و باران بود موجب خوشحالی کشاورزان شد، پیش بینی های هواشناسی در این استان به علت اشتغال ۳۰ درصدی در بخش کشاورزی دارای اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار