مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

بخش جنبی طرح ملی لاله‌های روشن به شهدای گرانقدر قیام ۱۸ دیماه سال ۱۳۵۷ در شهرری اختصاص یافت

شهرری (پانا)- مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری از اختصاص بخش جنبی طرح ملی لاله‌های روشن ویژه این منطقه به تولید محتوا پیرامون شهدای گرانقدر قیام ۱۸ دی ‌ماه سال ۱۳۵۷ در شهرری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بخش جنبی طرح ملی لاله‌های روشن  به شهدای گرانقدر قیام ۱۸ دیماه سال ۱۳۵۷ در شهرری اختصاص یافت

محسن نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری با تاکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن ایام ویژه در حافظه تاریخی نسل امروز اظهار کرد: گرامی‌داشت جان فشانی‌های مردم در ایام مقدسی همچون قیام مردم شهرری در ۱۸ دی سال 13۵۷ از مهمترین وظایف ما در این زمان است. قیام ۱۸ دی شهرری در سال ۱۳۵۷ اتفاق افتاده که نقطه عطفی در مبارزات انقلابیون این شهر مذهبی است.

او ادامه داد: مردم مبارز شهرری در آن روز پس از تجمع در صحن حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در‌حالی که علمای شهر پیشاپیش جمعیت بودند به سمت مرکز شهر حرکت کردند که راهپیمایان پس ازعبور از بازار و خیابان حرم، در خیابان ۲۴ متری مورد تیراندازی عوامل رژیم شاهنشاهی قرار گرفتند و شهیدان سبزعلی، طرق‌وردی، کوهی‌نژاد و ملکی به فیض شهادت رسیدند. به همین منظور برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای این حرکت تاریخ‌ساز بخش جنبی طرح ملی لاله‌های روشن را به شهدای گرانقدر قیام ۱۸ دیماه سال ۱۳۵۷ در شهرری اختصاص یافت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری افزود: لازم است آثار دانش‌آموزی این بخش که به صورت ویژه است به گروه واحد فرهنگی و هنری در اپلیکیشن شاد و یا به شخصی کارشناسی فرهنگی هنری ارسال شود.

امسال دومین دوره از برگزاری طرح لاله‌های روشن با عنوان چهل هزار شهید، چهل هزار یاد‌واره و چهل هزار مدرسه است که در آذر‌ماه همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. هدف از اجرای این طرح آشنایی دانش‌آموزان بعنوان نسل سوم انقلاب با آرمان‌‎های نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیره شهداء در قالب یک برنامه منسجم و هدفمند با مشارکت دانش‌آموزان است .

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار