پیام رئیس دانشگاه فرهنگیان به مناسبت روز دانشجو؛

خنیفر: روز دانشجو تاکیدی بر همراهی دانشجو و استاد در اوج‌های علمی و پژوهشی است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، فرا رسیدن روز دانشجو را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۴۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: روز دانشجو تاکیدی بر همراهی دانشجو و استاد در اوج‌های علمی و پژوهشی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در پیامی 16 آذر روز دانشجو را به همه دانشجویان، خصوصا دانشجو معلمان و جامعه دانشگاهی کشور تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

"باسمه تعالی"

به نام خداوند حکیمی که انسان را آفرید و تاج علم و کرامت را بر سر این برترین آفریده خویش نهاد.

فرا رسیدن سالروز 16 آذر، یادآور نقش آفرینی مثبت و اثرگذار دانشجو و دانشگاه در تحولات و دگرگونی های عظیم جامعه است. دانشجو، عنصری بی بدیل، بیدار، آگاه و پویا که با حضور همیشگی خود در صحنه، محور اصلی توسعه، آبادانی و پیشرفت کشور است.

پایداری، ایستادگی و مقاومت دانشجو در روزگار فشار سال های قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حضور بسیار ارزشمند در دوران 8 سال دفاع مقدس و دوران فشار ناشی از تحریم های ظالمانه حاکمان زر و زور و قدرت در جهان و در راس آن ها آمریکای جنایتکار، نماد حق طلبی و دینداری و عدالت گستری و حفظ آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و رهنمودهای امامین انقلاب به دست توانمند شما دانش آموختگان و دانشجویان متعهد دانشگاه های متعدد نظام اسلامی است.

شما دانشجویان و دانشجو معلمان آزاده، فهیم و صادق دانشگاه فرهنگیان نیز به عنوان عنصر اصلی انقلاب با زنده نگاه داشتن سالروز 16 آذر، روزی که به برکت خون به ناحق ریخته دانشجویان، روز دانشجو نام گرفت، با شناخت بیش از پیش فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی، همچنان پایدار و مصمم با تأسی از رهنمودهای داهیانه رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی، حامل پیام امام شهدا و تضمین کننده پویایی، امنیت و اقتدار کشور باقی خواهید ماند.

با تاکید بر انسجام، همدلی و پیشگام بودن شما دانشجویان در فعالیت های خلاقانه انقلاب، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو، مسئولیت و وظیفه شما عزیزان در کشور را خطیر و از این روز به عنوان فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی شما یاد می کنم.

همچنین، این روز تاکیدی بر معاضدت و همراهی دانشجو و استاد در اوج های علمی و پژوهشی است. چرا که همراه و همگام بودن استاد و دانشجو، تحول در آموزش، اعتلای پژوهش و ارتقای فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور را به همراه دارد.

از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه، به دلیل اهمیت جایگاه و نقش ویژه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن مبدأ همه تحولات جامعه است. دانشجو و دانشگاه از چنان جایگاهی مهم برخوردار است که بنا به فرمایش امام راحل (ره) این نهاد اجتماعی با سرنوشت انقلاب و اسلام پیوندی ناگسستنی دارد.

و بنا به تاکید و تصریح مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل تربیت معلم و معلمان افسران سپاه پیشرفت کشورند، لذا با تاکید بر اهتمام بیش از پیش مسئولان و مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان کشور در راستای مهیا نمودن زمینه‌های مساعد رشد و تعالی دانشگاه و دانشجو خصوصا در شرایط کنونی، استقبال و حمایت بیش از پیش خود از اقدامات و فعالیت های خلاقانه و قانونمند در این دانشگاه را اعلام و ضمن قدردانی از این فعالیت ها و خدمات مهم و اثرگذار شما استادان و دانشجو معلمان عزیز کشور، از همه همکاران عزیز در سطح ستاد و صف انتظار دارد، کماکان نسبت به این امر مهم اهتمام ورزند.

در پایان، با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا، شهیدان روز 16 آذر و همه شهدای نظام و انقلاب اسلامی، این روز بزرگ را به مقام معظم رهبری و جامعه علمی کشور، همه دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته تبریک گفته و از خداوند بزرگ خواهانم با شناخت دقیق، صحیح و علمی جایگاه خطیر دانشجو و به پشتوانه تلاش و همت شما عزیزان، شاهد توسعه و اعتلای بیش از پیش کشور عزیزمان که میراث خون هزاران شهید و ایثارگر است باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار