رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رباط‌کریم:

فقر فرهنگی بسترساز آسیب‌های اجتماعی خواهد بود

رباط‌کریم(پانا)- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رباط‌کریم خواستار حمایت مسئولین جهت بالابردن سرانه‌های فرهنگی شد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
فقر فرهنگی بسترساز آسیب‌های اجتماعی خواهد بود

عزت‌اله عسگری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رباط‌کریم گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رباط‌کریم فقر فرهنگی در شهرستان است چرا که ضعف در حوزه‌ فرهنگی می‌تواند موجب بروز آسیب‌های اجتماعی ‌شود که مهاجرپذیر بودن و حاشیه‌ای بودن رباط‌کریم این نگرانی‌ها را دو چندان می‌کند چرا که بعد از گذشت 23 سال هنوز این اداره ساختمان مستقلی برای خود ندارد، اما با پیگری‌های صورت گرفته توانستیم زمینی به مساحت 400 متر مربع در اختیار بگیریم و اکنون نیز در مرحله صدور سند است و امیدواریم در دهه فجر کلنگ احداث آن به زمین زده شود.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی بالا در شهر جدید پرند با حمایت‌های اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران موفق شدیم دو مجتمع فرهنگی بهشت و ایمان را راه اندازی کنیم که مجتمع ایمان در مساحت 200 متر با پیشرفت پنجاه درصدی در حال تکمیل است که با توجه به ظرفیت‌های پویا و خلاقی که در حوزه فرهنگ در شهر پرند وجود دارد این امکانات پاسخگوی این شهر نیست و نیازمند توجه جدی مسئولین در این حوزه است.

عسگری تشریح کرد: طی برآوردهای به عمل آمده کرونا حدود هشتاد میلیارد ریال به بخش فرهنگی خسارت وارد کرده و صنوف فرهنگی و هنری را به تعطیلی کشانده است. همچنین حوزه رسانه نیز بی‌تاثیر از این آسیب‌ها نبوده و به دلیل عدم وجود درآمد پایدار در این حوزه‌ها نیاز است تا ادارات دیگر به یاری اداره فرهنگ بشتابند تا بخشی از خسارت‌های ناشی از کرونا را در این حوزه‌ها جبران کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رباط‌کریم گفت: کرونا محدودیت‌هایی برای هنرمندان ایجاد کرده است اما با این وجود آنها دست از تلاش برنداشته که نتیجه آن راه‌یابی دو اثر برگزیده به جشنواره استان تهران است. ما از مسئولین انتظار حمایت داریم و متاسفانه شاهد عدم حمایت و در برخی مواقع سنگ اندازی‌هایی از سوی آنان نیز هستیم.

خبرنگار: محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار