غربالگری ۷۳۰ هزار نفر از شهروندان در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد تاکنون ۷۳۰ هزار نفر معادل ۵۶/۷ درصد جمعیت این استان، در اجرای طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری ۷۳۰ هزار نفر از شهروندان در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در نشست قرارگاه کرونای استانی و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اردبیل گفت: در جریان اجرای این طرح تاکنون بیش از پنج هزار مورد مشکوک به کرونا در استان شناسایی و برای ۵۳۹ نفر آنها نیز تست سریع کرونا انجام شده است.

او افزود، از این تعداد ۱۳۰ مورد مثبت و ۴۰۹ مورد منفی گزارش شده است.

حبیب زاده با اشاره به تعداد بالای بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بیان کرد: ۱۶ نقاهتگاه با ۵۱۷ تخت در استان آماده‌سازی شده تا در موقع لازم مورد استفاده قرار گیرد.

او با اشاره به رهگیری و شناسایی خانه به خانه و محله محور در استان اردبیل گفت: تست سریع کرونا در محلات انجام می‌شود و باید با استفاده از روش‌های متنوع، افزایش انجام تست و همچنین نظارت، پایش و اقدامات مراقبتی، کارایی این طرح را بیشتر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با اشاره به طرح محدودیت‌های کرونایی افزود: در استان بیش از ۱۸ هزار بازدید توسط کارکنان بهداشت محیط انجام شده که از این تعداد ۵۴۸ اخطار و ۲۸۶ دستور پلمب صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار