افتتاح نمایشگاه مجازی معاونت پرورشی وتربیت بدنی منطقه 17 در بستر شاد

تهران ( پانا) - مراسم افتتاحیه نمایشگاه مجازی معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷، در بستر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان( شاد) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نمایشگاه مجازی معاونت پرورشی وتربیت بدنی منطقه 17 در بستر شاد

مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه17، ضمن تبریک ۱۲ آذرماه، سالروز تصویب قانون اساسی، ایران را به عنوان اصلی ترین محورومبنای حرکت درجامعه دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، خلاقیتی ارزشمند از این حوزه است.

وی درادامه افزود: جنس مخاطبان نمایشگاه مجازی ازقشرهای مختلف خانواده بزرگ آموزش و پرورش واولیای محترم دانش آموزان است، لذا تلاش و کوشش مضاعفی باید صورت گیرد تا همه مخاطبان ازاین نمایشگاه مجازی بهره مند شوند. در ارائه کردن کار نمایشگاه توسط کارشناسان معاونت پرورشی و تربیت بدنی سعی شود بهترین و قوی ترین کارها گلچین شوند. با اضافه کردن حجم کار نباید از کیفیت بخشی آثار نمایشگاه غفلت کرد. نمایشگاه مجازی در شرایط کنونی فرصت فوق العاده است که یک تجربه گردانی و درس پژوهی است. عرضه بهترین محتواهای تولید شده همکاران ودانش آموزان، می توانند ایده های مختلفی برای انجام کارهای پیش روترسیم کند وهمکاران می توانند آسیب‌شناسی فعالیت‌های خود را داشته باشند. با ذکاوت باید جلوی فرصت‌سوزی در ایام کرونا درحیطه امرآموزش و پرورش گرفته شود.

وی افزود: هرچند همواره با توجه به سند تحول بنیادین، نگرش تمام ساحتی مورد نظر است، ولی کارشناسان حوزه معاونت پرورشی وتربیت بدنی باید به صورت تخصصی تولید محتوا ها را بررسی کنندوبا کیفیت ترین ومفید ترین آن ها را دراختیارهمکاران، دانش آموزان و اولیا قرار دهند. وی پیشنهاد کرد: درمبحث آسیب های اجتماعی از این فرصت به وجود آمده در نمایشگاه به عنوان بستری برای افزایش اطلاعات خانواده‌ها و اولیای استفاده شود. همچنین گفت: کار نمایشگاهی همانند هر پروژه دیگری باید مورد ارزیابی واقع شود این ارزیابی می تواند ماهانه، دو ماه و یا شش ماه تهیه شود، به نحوی که ارزیابی کننده و ارزیابی شونده روند و سیر صعودی نزولی تولیدات محتواها را بررسی کنند. از میان آثار ارسالی کارهای با کیفیت و خلاقانه مدیران محترم مدارس، معاونین پرورشی وهمچنین اولیای دانش آموزان شناسایی شود و آن ها را مورد تقدیر و تشکر قرار داد، تا این هم افزایی در روند کیفیت‌بخشی کارها اثرگذارتر واقع شود.

طاهره پور محمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه17، در آغاز جلسه ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی به حاضرین، شهادت دانشمند هسته‌ای ایران،شهید فخری زاده را به جامعه علمی کشور و تمام هموطنان، تبریک و تسلیت گفت. وی افزود: همچنان که شهید باهنر فرمودند: "مدرسه تعطیل می‌شود ولی تربیت تعطیل نمی شود." در شرایط موجود پیش آمده به علت شیوع ویروس کرونا، باید تهدیدهای به وجود آمده را تبدیل به فرصت کرد. خانواده بزرگ آموزش و پرورش به عنوان جهادگران تعلیم و تربیت، دوشادوش کادردرمان درعرصه جامعه درحال انجام وظیفه هستند و با تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور به صورت شبانه روزی در تلاش اند.

وی گفت: با وجود عدم امکان حضور دانش آموزان درمدارس، معاونت پرورشی و تربیت بدنی به همت کارشناسان حوزه در راستای ساماندهی فعالیت خود در فضای مجازی اقدام به برگزاری نمایشگاه دائمی مجازی کرده است و هدف از تشکیل این نمایشگاه مجازی از بین بردن رکود و سستی در فعالیت های حوزه پرورشی، سلامت و تربیت بدنی با رویکرد هم افزایی، تجربه گردانی بین مدارس ، کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و هم اندیشی، همفکری و بهره مندی از اندیشه همگان جهت بهینه سازی فعالیت ها است.

پورمحمود در ادامه از همکاری تمام افراد موثر در رشد روند کیفی و کمی فعالیت های مربوطه تشکر کرد و گفت: مدیر منطقه مانند همیشه از فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی حمایت کرده و همین باعث ایجاد دلگرمی برای ادامه راه است. از این توجه ویژه قدردانی می شود.

در پایان جلسه ارتباط تصویری زنده با حرم ثامن الحجج، امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) توسط ربابه حسینی صفا، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه فراهم شد واز زبان یکی ازخادمین حرم امام رضا (علیه السلام) زیارت خاصه امام رضا (ع) خوانده شد. افتتاحیه این اقدام معنوی (نمایشگاه مجازی) را متبرک به نام امام هشتم(ع) کردیم، باشد که در سایه الطاف خاص ایشان و نیت پاک و خالص همکاران حوزه پرورشی و تربیت بدنی در مدارس، بتوانیم قدمی درمسیر حیات طیبه دانش آموزان برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار