امیر علی و فاطمه پرطرفدارترین نام‌های انتخاب شده برای نوزادان در هشت ماهه امسال

زنجان (پانا) - مدیر کل ثبت احوال گفت نام، دارایی بسیار نیک و ارزشمندی است که انسان از بدو تولد تا آخرین لحظه زندگی با خود دارد و داشتن نامی زیبا که مورد علاقه انسان هم باشد، باعث افزایش اعتماد به نفس و ایجاد حسی خوشایند در طول عمر می گردد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
امیر علی و فاطمه پرطرفدارترین نام‌های انتخاب شده برای نوزادان در هشت ماهه امسال

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان سید علی شفیعی مدیر کل ثبت احوال گفت: در 8 ماهه امسال تعداد 476 نفر درخواست تغییرنام داده اندکه ازاین تعداد 322 مورد براساس دستورالعمل تغییر نام ، تعداد 90مورد از طریق آراء دادگاهی و 58 موزد از طریق هیآت های حل اختلاف مستقر در ادارات ثبت احوال موافقت شده است .

وی افزود : شاید خیلی از افراد باشند که به هر دلیل بخواهند در بزرگسالی‌،‌ نام کوچکشان را تغییر دهند؛ برابر مقررات تغییر نام در شناسنامه دارای شرایط خاصی است .

وی اظهارکرد : برای تغییر نام دو روش اصلی و عملی وجود دارد: اول مواردی که در قانون پیش بینی شده است و توسط ثبت احوال انجام می گیرد. دوم مواردی که خارج از صلاحیت ثبت احوال بوده و باید از طریق دادگاه پیگیری نمود.

شفیعی در مورد نام ها ی قابل تغییر گفت: به موجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره های آن، انتخاب نام در فهرست نام های ممنوعه، ممنوع بوده و دارندگان آنها می توانند با رعایت مقررات مربوطه نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

وی درخصوص اینکه چه کسانی می توانند برای تغییر نام اقدام کنند، گفت : افراد دارای سن ۱۸ سال به بالا، با رعایت موارد نام های قابل تغییر می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال نسبت به ارائه درخواست تغییر نام اقدام کنند.

وی اضافه کرد : فراوان ترین نام های دختران که پدران و مادران برای نوزادان خود در هشت ماهه امسال در استان انتخاب کرده اند به ترتیب شامل : فاطمه/ زهرا /حلما / ریحانه / رستا است.

شفیعی در ادامه به فراوانی نام های پسران اشاره کرد و گفت : فراوان ترین نام های انتخابی پدران ومادران برای نوزادان پسر هم به ترتیب شامل: امیرعلی/امیرحسین/ابوالفضل/امیرعباس/ علی است.

وی به والدینی که صاحب نوزاد می شوند توصیه کرد که براساس حدیث نبوی «بر پدر و مادر است که نام نیکو بر فرزند خود بگذارند» تا درآینده مجبور به تغییر نام وی نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار