۹۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در گیلان بستری شدند

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد ۹۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
۹۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در گیلان بستری شدند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده گفت: خوشبختانه آمار بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به زیر ۱۰۰ نفر رسید که امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به محدودیت ها این آمار روند کاهشی را طی کند.

وی اظهار کرد: طی سه روز گذشته آمار بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان گیلان به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده بود اما طی ۲۴ ساعت گذشته این آمار کاهش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا خاطر نشان کرد: اجتناب از دورهمی ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست ها با آب و صابون یا مواد شوینده همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۳۹ مرکز منتخب ارائه خدمات به صورت شبانه روزی و در دو نوبت صبح و عصر برای ارائه خدمات به مردم در مناطق مختلف گیلان اضافه کرد: ویزیت بیماران مشکوک به کرونا، انجام تست تشخیصی PCR، ارایه دارو به بیماران سرپایی بر اساس پروتکل های درمانی، ارجاع بیماران نیازمند به بستری به بیمارستان ها، آموزش، غربالگری، پی گیری بیماران و اعضای خانواده آنان از خدمات این مراکز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان کرد: در صورت مشاهده علائمی از جمله تب، سرفه، تنگی نفس و سایر علائم با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته شود تا راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود و هم اکنون در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، هم اکنون افزون بر ۵۰۰ بیمار در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

در حال حاضر رشت، رودبار، آستارا و تالش از شهرستان های قرمز در استان گیلان هستند در حالی که پیش از این تنها رشت و رودبار قرمز بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار