معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در شهرری

شهرری(پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری از برگزاری هفتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی با هدف ارتقا کیفی شیوه‌های تدریس دبیران این درس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در شهرری

رحمت‌الله قاسمی‌پور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری در گفتگو با پانا گفت: هر ساله جشنواره الگوهای برتر تدریس با هدف ارتقا کیفی شیوه‌های تدریس دبیران درس تفکر و سبک زندگی و نیز ایجاد فرصت مناسب جهت کشف و شکوفایی استعداد‌‌های دبیران با تکیه بر استفاده از روش‌های تدریس فعال و موثر برگزار می‌شود.
قاسمی‌پور با اشاره به شرایط خاص آموزشی امسال گفت: اجرای جشنواره امسال تغییراتی داشته است و بر اساس شیوه‌نامه‌ای که هفته آخر آبان‌ماه به مدارس ارسال شد، شیوه تدریس در این جشنواره ، شیوه غیر‌حضوری است. همکاران توانمند و داوطلب ما جهت شرکت در جشنواره باید ابتدا با توجه به موضوعات خاص تعیین شده، طرح درس خود را منطبق بر برنامه درسی ملی تدوین نمایند و سپس فیلم تدریس خود را بین ۱۵ الی ۲۵ دقیقه تهیه کنند و حداکثر تا یکم بهمن‌ماه آثار خود را به کارشناسی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ناحیه یک ری ارسال نمایند.
او افزود: از جمله نکات تهیه فیلم تدریس رعایت عدم حضور فیزیکی دانش‌آموز در کلاس و نیز تعاملی و مشارکت‌محور بودن دانش‌آموزان به صورت مجازی در فرایند تدریس است.

موضوعات انتخابی امسال جشنواره برای پایه هفتم دروس «حکایت تربیت» و «مطالعه و یادگیری» و برای پایه هشتم دروس «دیو و کیک» و «مهار نفس» (خویشتن داری) است.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری تصریح کرد: برای توانمند‌‌سازی تمامی دبیران علاقه‌مند کارگاه آموزشی ویژه‌ای برگزار می‌گردد که در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی تخصصی اعطا خواهد شد. همچنین دوره ضمن‌خدمت برای شرکت‌کنندگان این جشنواره در نظر گرفته شده است و لازم به ذکر است که، اختتامیه منطقه‌ای این جشنواره و تقدیر از دبیران شرکت‌کننده، معرفی آثار برتر و مدارس فعال همزمان با دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

قاسمی‌پور ادامه داد: امسال به درس تفکر و سبک زندگی نمره اختصاصی در ارزشیابی مدارس تعلق گرفته است. این ارزشیابی بر اساس مجموع فعالیت‌های دبیران این درس صورت می‌پذیرد که بخش امتیاز‌‌آوری از آن شرکت و ارائه آثار با کیفیت در این جشنواره است.
او در پایان گفت: درس تفکر و سبک زندگی نهال نوپای امورتربیتی منطقه ما است که با یاری خدا و همت گروه آموزشی تربیتی این درس در منطقه و همچنین در مدارس با کیفیت هرچه بیشتر رشد خواهد کرد و دانش‌آموزان ناحیه یک ری میوه آن را خواهند چشید.
تیزر منطقه‌ای جشنواره الگوهای برتر تدریس ناحیه یک شهرری، در آدرس اینترنتی زیر قابل مشاهده است:
http://aparat.com/v/zq7gC

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار