نسبت به مدت مشابه پارسال؛

ورودی آب سدهای تهران کاهش یافت

تهران (پانا) - مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت باوجودبارش‌های اخیر در سطح استان، همچنان حجم آب ورودی به سدهای تهران از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با سال آبی گذشته با کاهش ۱۵ درصدی همراه است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ورودی آب سدهای تهران  کاهش یافت

به‌گزارش وزارت نیرو، «محمد شهریاری» افزود: در حال حاضر میزان ورودی سدهای پنچگانه استان تهران از ابتدای سال آبی ۱۳۹ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با ۱۶۳ میلیون متر مکعبی مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حجم آب ورودی به مخازن سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو از ابتدای سال آبی تاکنون به ترتیب ۳۴.۵، ۲۹، ۲۷، ۲۵ و ۲۳ میلیون مترمکعب برآورد شده که به‌غیر از سدهای امیرکبیر و طالقان در سایر سدهای استان با کاهش حجم ورودی آب همراه است.

شهریاری با اشاره به بارش ۵۸ میلیمتری از ابتدای آذر ماه و ۹۴.۵ میلیمتری از ابتدای سال آبی تاکنون گفت: درحال حاضر میزان ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه تهران ۶۳۵ میلیون متر مکعب است که این میزان در مقایسه با ۷۲۷ میلیون متر مکعب سال گذشته، ۹۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: با عنایت به وضعیت فعلی حجم ذخیره آب در سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو که به ترتیب ۱۱۰، ۳۹، ۶۹، ۲۵۵ و ۱۶۲ میلیون متر مکعب است و با توجه به شرایط کرونایی حاکم در استان و تأثیر آن بر افزایش مصرف آب، از شهروندان خواهشمنداست که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند.

آب موجود درمخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم آذرماه به ۲۴ میلیارد و ۶۸ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دو درصدی را نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار