با برجام تحریم‌ها از بین می‌رود، نه با زدن برجام

احمدی‌نژاد در زمان اوباما چطور فرصت استفاده از دیپلماسی را سوزاند؟

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم از رویکرد برخی جناح‌های سیاسی که باعث فرصت سوزی در زمینه استفاده از دیپلماسی می‌شوند انتقاد کرد و به از دست رفتن فرصت‌ها در زمان دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
با برجام تحریم‌ها از بین می‌رود، نه با زدن برجام

به گزارش جماران، حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم، گفت: «متأسفانه در زمان دولت هایی که نگاه مثبتی به دیپلماسی دارند معمولا ایران فرصت سوزی کرده است.»

وی با اشاره به طرح ضد برجامی مجلس یازدهم افزود: «نمونه آن فرصت‌سوزی‌هایی است که در زمان اوباما صورت گرفت. مثلا آقای احمدی‌نژاد ابتدای دولت اوباما یک سری سخنرانی داشت که عملا دنیا را علیه دیپلماسی ایران شوراند ولی سال آخر دولتش چند نامه به اوباما نوشت که هیچ کدام از آنها جواب نگرفت. الآن هم به نظر من یک فرصت سوزی در این طرح وجود دارد.»

فلاحت پیشه تصریح کرد: «در شرایطی که روح برجام در حال احیاء است و اروپایی‌ها و حتی آمریکا دنبال احیای برجام هستند، این طرح تا حد زیادی بهانه دست مثلث پمپئو، نتانیاهو و بن سلمان می‌دهد تا از بین دو مسیری که در آینده وجود دارد مسیر دلخواهشان را تقویت کنند.»

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: «با روی کار آمدن بایدن دو مسیر پیش روی برنامه هسته‌ای ایران هست. یکی مسیر وین و برجام است. به نظر من با برجام تحریم‌ها از بین می‌رود؛ نه با زدن برجام. مسیری هم که دشمنان ایران دنبال می‌کنند مسیر نیویورک و قطعنامه‌های ضد ایرانی است که لابی‌های آنها آنجا فعال است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار