توصیه‌های کرونایی؛ ازافزایش وزنتان جلوگیری کنید، چاق‌ها بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند

تهران (پانا) - اضافه وزن و چاقی در افراد باعث افزایش خطر برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود همین بیماری‌های زمینه‌ای نیز خطر ابتلا به کرونای شدید و جان باختن را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که چاقی به صورت غیر مستقیم با ایجاد بیماری‌های زمینه ای می‌تواند خطر ابتلا به کرونای شدید ر افزایش دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های کرونایی؛ ازافزایش وزنتان جلوگیری کنید، چاق‌ها بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند

معضل چاقی در اغلب کشورها و اغلب زیرگروه‌های جمعیتی وجود دارد. در عین حال الگوی غذایی در کشورهای مختلف متفاوت است و به تبع وضعیت اقتصادی و فرهنگی برخی گروه‌های جمعیتی مصرف مواد غذایی ضروری امکان پذیر نیست که این موضوع می‌تواند مشوقی برای اضافه وزن باشد. با افزایش تورم اقتصادی دسترسی برخی گروه های اجتماعی با درآمد پایین به مواد غذایی مورد لزوم کم می شود، بنابراین نباید انتظار داشت که روند افزایش وزن متوقف شود، بلکه الگوی غذایی تغییر می‌کند و افزایش وزن به نوعی بیشتر می شود. شرایطی که بر اثر شیوع کرونا پیش آمده بسیار ناگوار و آزاردهنده است، اما خاص کشور ایران نیست، کم و بیش همه جوامع را گرفتار کرده است و به گفته پزشکان پیامدهای ناگوار ابتلا به این بیماری در افرادی که وزن بالا دارند وقوع بیشتری دارد.

بنا بر اعلام پزشکان، چاقی می‌تواند بر روی سیستم ایمنی افراد تاثیر منفی بگذارد. وقتی بخش اعظمی از چربی اطراف شکم انباشته می شود، در تنفس فرد اختلال ایجاد می شود؛ به عبارت ساده تر حرکت دیافراگم به پایین و انبساط ریه به کفایت افراد با وزن طبیعی رخ نخواهد دارد. در نتیجه میزان منوکسید کربن خون در افرادی که وزن بالاو شکم بزرگ دارند بالاتر از افراد عادی است و به همین خاطر مقداری خوابالوده هستند که خوب نیست به ویژه برای فردی که عفونت تنفسی هم دارد.

- نظم در برنامه غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار است

- وعده‌ غذا نباید حذف شود

- فاصله وعده‌ها نباید خیلی غیرمتعارف باشد و ساعت‌ها را جوری تنظیم کنید که فاصله زیادی نداشته باشند

- میان وعده های سالم یادتان نرود

- ورزش فراموش نشود

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۷۵ هزار و ۹۵۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۷۷ هزار و ۹۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۴۸ هزار و ۶۲۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار