استاندار زنجان: 95 روستا به اینترنت متصل شدند

زنجان (پانا) - استاندار زنجان خبر داد در مدت دو ماه 95 روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار زنجان: 95 روستا به اینترنت متصل شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی صبح امروز در ارتباط تصویری با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی دو ماه اخیر شاهد خدمت بسیار بزرگی در عرصه خدمات مخابراتی بودیم، به طوریکه 95 روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شد و در حال حاضر 12هزار خانوار با بیش از 38 هزار نفر جمعیت متصل به اینترنت شدند.

وی که در جلسه پیگیری اجرای طرح‌های مخابراتی استان به ویژه اتصال روستاهای فاقد اینترنت صحبت می کرد اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌ها قرار بود 40 سایت تا پایان آبان‌ماه برای دسترسی به اینترنت روستاهایی که از این امکان محروم هستند ایجاد شود که با کار جهادی و روحیه‌ای مثال‌زدنی 70 سایت ایجاد شد که در عمل نوعی اقدام بی‌سابقه است و امیدواریم طبق برنامه زمانبندی و پیش‌بینی‌ها تا دهه فجر همه روستاهای بالای 20 خانوار استان از اینترنت پرسرعت بهرمند شوند.

مقام عالی استان گفت: پیش از سفر وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات به استان، بیشتر روستاهایی که اینترنت نداشتند در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و ماهنشان قرار داشتند، اما با تاکید وی و همکاری مدیران و مسئولان کشوری و استانی جهش خدمت در عرصه طرح‌های مخابراتی در استان به راه افتاد و در حال حاضر 250 مدرسه که فاقد اینترنت بودند به این خدمت متصل شدند و دانش آموزان می توانند بدون دغدغه در کلاس‌های مجازی حضور یابند.

حقیقی تاکید کرد 45 سایت باقیمانده نیز تا دهه فجر ایجاد می شود و امیدواریم تا 22 بهمن همه روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

استاندار زنجان عملکرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را کاملا شفاف و تخصصی دانست و افزود: از سال 1396 که آقای آذری جهرمی بر مسند وزارت رسیدند همواره بر اساس شاخص‌های مدیریتی عمل کردند و امروز شاهدیم که در سراسر ایران طرح‌های بزرگ مخابراتی و ارتباطی در حال اجراست و بیشترین دسترسی ها و امکانات مخابراتی در 4 سال گذشته ایجاد شده است.

در این جلسه موضوع احداث 2 سایت آنتن‌دهی تلفن همراه و مخابراتی مطرح و قرار شد شرکت ایرانسل آن را در منطقه طارم اجرا کند که بنا به گفته سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، 3 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه تامین برق آن است که با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار شد 50 درصد هزینه را وزارت ارتباطات و مابقی را استانداری برای ایجاد این سایت تقبل کنند.

استاندار زنجان هم قول داد تا هزینه مورد نظر را با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرای این طرح بزرگ تامین کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در این ازتباط تصویری با قدردانی از خدمات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خدمت به مردم عبادت است و نباید فرصت‌ها و نعمت‌ها به نغمت تبدیل شود و کارگزاران نظام در این شرایط سخت با تمام وجود به فکر خدمت رسانی به مردم هستند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نمونه بارز این خدمت‌رسانی است.

او تاکید کرد: همچنین 133 روستای استان دارای سیستم adsl هستند که 35 روستا با مشکل پهنای باند مواجهند و قرار شد مشکل این روستاها نیز حل شود.

در زمینه اجرا و اتصال تلفن‌های خانگی نیز از 11 طرحی که قرار بود برای ایجاد پست‌های تلفن ثابت صورت گیرد 5 طرح به اتمام رسیده و در حال حاضر 500 مشترک از تلفن ثابت بهره‌مند شده اند و 6 طرح باقیمانده نیز تا پایان بهمن ماه دایر خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این جلسه گفت: تمام تلاش مجموعه وزارتخانه، کاستن از دغدغه های مردم است و اگر در این راه تاخیری در اجرای طرح‌ها بوده از مردم عذر خواهی می کنیم.

آذری جهرمی گفت: ما همه نقدهایی که از مجموعه وزارت ارتباطات می شود را برای خود فرصتی می دانیم تا نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم و الان متخصصان مخابرات در اقصی نقاط کشور بدون منت و فعالیت تبلیغاتی مشغول خدمتند، اما باید خدماتی که فرزندان این نظام ارائه می کنند بیان شود.

او روند اجرای طرح‌های مخابراتی در استان زنجان را مطلوب و رضایت بخش توصیف کرد و افزود: استان زنجان از برنامه ریزی ها جلوتر است و ما امیدواریم تا دهه فجر همه روستاهای بالای 20 خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل شوند و بدین ترتیب دسترسی دانش آموزان به شبکه های مجازی آموزشی فراهم شود.

با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار شد پس از تکمیل طرح‌های مخابراتی استان، این طرح‌ها با نام و یاد دانشمند هسته ای شهید شهریاری به بهره برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار