بی‌توجهی به حق نظارت مالی شورای شهر تهران در حین خرج در به کارگیری افراد بدون تایید شورا

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نسبت به بی توجهی حق نظارت مالی شورا در حین خرج بر اساس تبصره ذیل بند 30 ماده 80 قانون شوراها در بکارگیری افراد بدون تایید شورا به عنوان قائم مقام ذیحساب واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بی‌توجهی به حق نظارت مالی شورای شهر تهران در حین خرج در به کارگیری افراد بدون تایید شورا

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران طی تذکری به شهردار تهران گفت: ارتقاء سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است، انتظاری که متاسفانه در طی ادوار شورا تاکنون به آن پاسخ مناسب و در خور شانی داده نشده است و زمینه ساز بی اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است.

او افزود: علی رغم تصریح قانونگذار در تبصره ذیل بند 30 ماده 80 قانون شوراها و به رسمیت شناختن حق نظارت مالی شورا در حین خرج با تایید ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب و تاکیدات مکررشورا در مصوبات تعیین و انتخاب قائم مقامان ذیحساب متاسفانه شاهد بی توجهی های مکرر شهرداری هستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی موارد اظهار کرد: جابجائی قائم مقامان ذیحساب منتخب شورا، بدون اخذ مصوبه از واحد مورد تأیید شورا و بکارگیری این افراد در سایر واحدها ، که این امر مغایر مصوبه شورا می باشد.

فراهانی ادامه داد: افرادی به صورت هم زمان در بیش از یک واحد به عنوان قائم مقام ذیحساب یا سرپرست قائم مقام ذیحساب از سوی ذیحساب شهرداری منصوب می گردند که این امر مغایر صریح ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب 1272 مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن است. همچنین افرادی که بیش از این دارای سابقه قائم مقام ذیحساب مورد تأیید شورای اسلامی شهر تهران نبوده اند، پیش از تصویب و تأیید شورا در واحدهای اجرایی به عنوان قائم مقام ذیحساب به کار گرفته می شوند و سپس برای اخذ تأیید به شورا معرفی می شوند که این رویه مغایر قانون است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به دیگر موارد بی توجهی شهرداری تهران اضافه کرد: جابجائی و انتقال افراد پس از سه ماه گذشت زمان از مصوبه شورا مبنی بر تایید بکارگیری فرد در واحد مربوط به عنوان قائم مقام ذیحساب؛ که این امربی توجهی به مصوبات شورا را در اذهان تقویت می کند. از سوی دیگر گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه شهرداری تهران و واحدها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و ارائه به شورا هر دو ماه یکبار توسط ذیحساب شهرداری تهران بر اساس تبصره 7 اصلاحیه مصوبه انتخاب ذی حساب و عوامل ذی حسابی در شهرداری تهران،سازمانها و شرکت های تابعه ارائه نمی شود.

فراهانی گفت: بر همین اساس در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « بی توجهی به حق نظارت مالی شورا در حین خرج بر اساس تبصره ذیل بند 30 ماده 80 قانون شوراها در بکارگیری افراد بدون تایید شورا به عنوان قائم مقام ذیحساب » به شهردار تهران تذکر می دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پایان افزود: اینجانب نارضایتی خود را از این رویه و بی توجهی به حق نظارت مالی شورا و عدم اجراء تکالیف قانونی توسط شهرداری تهران اعلام می کنم و خواستار پایان دادن به روند بی توجهی نسبت به مصوبات شورا در حوزه نظارت مالی حین خرج هستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار