مدیرکل انتقال خون استان تهران خبر داد:

بررسی درخواست‌های خون ۵۰ مرکز درمانی

تهران (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت ۵۰ واحد بانک خون در مراکز درمانی زیر ذره بین کارشناسان و ناظران انتقال خون استان تهران در حوزه مصرف خون بیمار قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۳۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بررسی درخواست‌های خون ۵۰ مرکز درمانی

به گزارش انتقال خون استان تهران، محمدرضا مهدی‌زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: با وجود افزایش ۸۹ درصدی عمل های غیر اورژانسی جراحی سزارین در تاریخ ۹۹/۹/۹، کارشناسان حوزه نظارت بر مصرف خون بیمار در بازدیدهای ویژه و سرزده از بیمارستان های خصوصی، در جریان روند دقیق و میزان مصارف خون برای بیماران قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای ماده ۱۲ اساس‌نامه سازمان انتقال خون ایران مبنی بر جلوگیری از فعالیت بانک خون های بیمارستانی در صورت عدم رعایت مفاد آیین نامه، از حوزه برنامه ریزی و نظارت بیمارستانی مصرف خون بیمار در انتقال خون استان تهران خواستیم که به صورت حضوری و تلفنی، تمام درخواست های خون مراکز درمانی را تحت نظر داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران اضافه کرد: به دلیل وظیفه ذاتی و رسالت اصلی ما در راستای صیانت از خون های اهدایی مردم و مصرف بهینه در بیمارستان‌ها، این بازرسی ها صورت گرفت که خوشبختانه با وجود افزایش سزارین های غیر اورژانسی در تاریخ نهم آذر، هیچ گزارشی از افزایش درخواست بیمارستان‌ها برای گرفتن فراورده های خونی نداریم.

وی ادامه داد: در صورت رزرو یا مصرف خون در سزارین های غیر اورژانسی و برای جلوگیری از فرهنگ اشتباه و پر خطر سزارین های تقویمی، مطابق آیین نامه فعالیت بانک خون بیمارستانی با مرکز درمانی برخورد خواهد شد و سازمان انتقال خون بلافاصله از ادامه فعالیت واحد متخلف مربوطه جلوگیری نموده و مراتب را به مراجع ذیصلاح قانونی اعلام می‌کند.

مهدی زاده، هدف از این بازدید ها را جلوگیری از هرگونه رزرو و یا مصرف خون در اعمال سزارین الکتیو (غیر اورژانسی) عنوان کرد و گفت: همکاران ما با دقت کامل، درخواست های خون ۵۰ مرکز درمانی نهم آذر را مورد بررسی قرار داده اند و چنانچه مرکز درمانی درخواستی از این شکل را به ثبت رسانده باشد، گزارش به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال و مجازات مصوب که جلوگیری از ادامه فعالیت بانک خون بیمارستان است، اعمال می شود که خوشبختانه تا این لحظه حتی یک مورد اینچنینی هم مشاهده نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار