امام جمعه یزد:

تولیدکنندگان تحریم را جدی بگیرند

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت دشمنان ما که هر روز گره تحریم‌ها را کورتر می‌کنند، قابل پیش‌بینی نیستند بنابراین تولیدکنندگان باید تحریم‌ها را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تولیدکنندگان تحریم را جدی بگیرند

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه صنعتگران و کشاورزان و همه تولیدکنندگان باید به سمت خودکفایی پیش بروند، اظهار داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی بیش از ۵۰ سال است که در حال فعالیت هستند اما هنوز برای تامین قطعات ماشین آلات خود معطل تحریم‌ها هستند در حالی که اگر از ظرفیت نخبگان در واحدهای خود استفاده می‌کردند، اکنون باید به خودکفایی می‌رسیدند.
وی با تاکید بر لزوم راه اندازی واحدهای پژوهشی در صنایع عنوان کرد: باید با استفاده از نظر مهندسان و حتی کارگران با تجربه کارخانه‌ها و دانش فنی نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، به دانش تولید قطعات و حتی ماشین آلات برسیم.
امام جمعه یزد تاکید کرد: نخبگان باید به حوزه صنعت و کشاورزی ما ورود کنند و دولت و بخش خصوصی نیز باید آنها را حمایت کنند تا بتوانیم با استفاده از هوش و ذکاوت و ایده‌های آنها، به تکنولوژی روز دست پیدا کنیم.
ناصری با بیان اینکه دشمنان ما قابل پیش بینی نیستند و ممکن است گره تحریم‌ها را کورتر کنند، افزود: صنعتگران، کشاورزان و تولیدکنندگان ما باید تحریم‌ها را جدی بگیرند و به نحوی پیش بروند که نیازشان در زمینه تولید به خارج از کشور از بین برود.
امام جمعه یزد تصریح کرد: تحریم‌ها از بین رفتنی نیست و دور زدن تحریم‌ها نیز دشواری‌هایی دارد بنابراین باید به فکر خنثی کردن تحریم‌ها باشید و در این زمینه قدم بردارید.
وی با تاکید بر اینکه قطع وابستگی به خارج از کشور، راه حل خنثی کردن تحریم‌هاست، افزود: در کشور ما ظرفیت‌های عظیمی در حوزه کشت و کار، صنعتگری و نیروی انسانی وجود دارد و باید با استفاده از آنها در مسیر خنثی کردن تحریم‌ها قدم برداریم.
ناصری با اشاره به اینکه برخی وابستگی‌ها زیبنده کشور ما نیست و نباید به بهانه آنها مردم را در مضیقه قرار دهیم، اظهار داشت: اینکه ذرت، سویا و در مجموع خوراک دام در کشور ما وابسته به خارج باشد، قابل قبول نیست زیرا اینها به طور مستقیم به سفره مردم ربط دارد و کشاورزان و تولیدکنندگان ما از اکنون به فکر قطع وابستگی باشند و دولت نیز باید در این زمینه حمایت کند.
امام جمعه یزد تاکید کرد: ممکن است در مسیر کشت ذرت و سویا و … مشکلاتی وجود داشته باشد اما باید موانع از سر راه برداشته شود و به بهانه اینکه نمی شود یا نمی توانیم، دست از کار و تلاش نکشیم.
وی تصریح کرد: کشور ما هم منابع غنی دارد و هم نیروهای انسانی نخبه و به طور قطع هوش و استعداد جوانان ما از چینی‌ها و آمریکایی‌ها بهتر است و فقط باید مورد حمایت قرار بگیرند و دولتمردان نیز برای قطع وابستگی و خنثی کردن تحریم‌ها از ظرفیت آنها به درستی استفاده کند.
ناصری بیان کرد: جهاد کشاورزی در همه استان‌ها باید کمر همت ببندند و هر استان در زمینه تامین نیازهای خود به خودکفایی برسد و از جهاد کشاورزی استان یزد می خواهیم در این زمینه ورود جدی داشته باشد.
امام جمعه یزد در مورد گرانی اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم نیز بر قیمت‌گذاری واقعی تاکید کرد و از قوه قضاییه نیز خواست: با ورود جدی به این مسئله، دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کند و اجازه ندهد با دلالی، گرانی بی‌منطق کالاها را رقم بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار