سرهنگ محمدی:

۱۷ هزار خودرو در مبادی ورودی اصفهان تذکر لسانی دریافت کردند

اصفهان(پانا) _ رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: از ابتدای آذر و با اعمال ممنوعیت های ورود و خروج به یا از کلانشهر اصفهان، ۱۷ هزار خودرو که قصد تردد غیرمجاز داشتند با تذکر لسانی پلیس از مسیر بازگشتند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۷ هزار خودرو در مبادی ورودی اصفهان تذکر لسانی دریافت کردند

به گزارش روابط عمومی پلیس راهور اصفهان ، سرهنگ محمدرضا محمدی : از ابتدای آذر تاکنون که طرح ممنوعیت آمد و شد به شهرهای قرمز کرونا از جمله کلانشهر اصفهان اجرا شده است مأموران پلیس راهور به حدود ۱۷ هزار خودرو در ورودی‌های شهر یا درون شهر که تردد غیرمجاز داشتند زبانی تذکر دادند.

وی افزود: پلاک‌های غیربومی که قصد ورود به شهر اصفهان را دارند و یا شهروندانی که برای سفر به خارج از این شهر تردد می‌کنند اما با تذکر پلیس بازمی گردند و اعمال قانون نمی‌شوند با وجود این از ابتدای اجرای طرح‌های ممنوعیت تردد شبانه (۲۱ شب تا چهار صبح) و منع ورود و خروج پلاک‌های غیربومی و بومی به یا از کلانشهر اصفهان به رغم تذکر پلیس برخی افراد به تردد غیرقانونی اصرار می‌ورزند که در این رابطه شماری نیز اعمال قانون و جریمه شدند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه تردد شبانه بین ساعات ۲۱ شب تا چهار صبح در سطح شهر مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی است، یادآور شد: خروج خودروها از شهرهای قرمز کرونا و تردد در جاده‌های فرعی و ثبت خودروها در جاده‌های بین شهری مشمول جریمه یک میلیون تومانی و خروج از شهرهای نارنجی مشمول ۵۰۰ هزار تومانی است.

سرهنگ محمدی به حضور بیش از ۱۴۰ تیم کنترلی در سطح استان در راستای اجرای محدودیت و ممنوعیت‌ها اشاره کرد و گفت: دوربین‌های تردد شمار درون شهری و برون شهری نیز هم اکنون فعال است و تخلفات را ثبت می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان همچنین از تمدید مهلت اعتبار وکالت نامه‌های وسایل نقلیه خبر داد و افزود: با توجه به شرایط کنونی و محدودیت‌های ایجاد شده در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا، وکالت نامه‌هایی که اعتبار آنها از تاریخ یکم آذر ماه ۹۹ به علت تعطیلی مراکز تعویض پلاک منقضی شده است تا پایان تاریخ اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا معتبر خواهد بود.

با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در مراکز استان‌ها و شهرهای مختلف، تردد وسایل حمل و نقل در شهرهای قرمز به جز خودروهای مجاز، از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ممنوع است و برای تردد اشکال مختلف حمل و نقل نیز مقرراتی وضع شده است از جمله اینکه خودروهای دارای پلاک بومی حق خروج از شهر خود و ورود به سایر شهرها را ندارند و طبق اعلام پلیس راهور این محدودیت برای مراکز استان‌ها از یکم آذر اعمال شده است.

در صورت خروج خودروها از شهرهای قرمز و تردد در جاده‌های فرعی و ثبت خودروها در جاده‌های بین شهری، مبلغ یک میلیون تومان و در صورت خروج از شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌ها، آژانس‌ها و… از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح ممنوع نیست و جریمه‌ای برای این افراد صادر نمی‌شود. همچنین افرادی که شیفت شب کار بوده و یا ناچار به تردد شبانه برای حضور در محل کار هستند، برای جلوگیری از جریمه باید پلاک‌های خودروی آنان توسط کارفرمایان به فرمانداری‌ها و پلیس راه هر استان اعلام شود.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت استان اصفهان همچنان جز ۲۷ استان قرمز کرونا است. با وجود این سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز اعلام کرد که با اعمال محدودیت‌ها هم اکنون در ۱۶۰ شهر و شهرستان که قرمز رنگ بودند در حدود ۱۴۵ شهر روند کاهش بیماری آغاز شده است. در ۱۵ شهر باقی مانده هم در همین هفته این روند کاهشی شروع خواهد شد. به گفته وی در ۸۹ شهری که محدودیت‌ها اعمال شده است به جز ۲ شهر همه شهرها از حالت قرمز خارج و به نارنجی یا زرد تبدیل شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار