سایه سنگین کرونا بر کهگیلویه و بویراحمد:

افزایش شمار جان‌باختگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۳۱۵ نفر

۱۵۹۶۷ نفر تا کنون بهبود یافته اند

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 315 نفر خبر داد و عنوان کرد‌، متاسفانه در 24 ساعت گذشته 5 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش شمار جان‌باختگان کرونا در  استان کهگیلویه و بویراحمد به ۳۱۵ نفر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 404 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 177 بیمار کرونایی قطعی بوده و ٣٢ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

یزدانپاه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 15967 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

او بیان داشت: از 366 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٤٩ درصد موارد مثبت وبیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد( ٥٥ درصد)، کهگیلویه ( ١٨درصد)، گچساران( ١١ درصد)، بهمئی( ٨درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان بود.

یزدانپناه خاطر نشان کرد: استان در پاییز امسال روند افزایشی را در ابتلای به کرونا تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به فصل های بهار و تابستان در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است، افزود: باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان با مشارکت آگاهانه و مسولانه مردم افزایش یابد تا بتوان با صدمات کمتر از این مرحله عبور نماییم.

او خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی( حداقل ٢ متر) و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی توسط همه مردم شد و تاکید کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی‌های استان کاهش می‌یابد.

یزدانپناه خاطر نشان کرد: همچنین لازم است که مردم بجز در موارد ضروری از رفت و آمد به بیمارستانها، کلینیک ها، مطب ها، بانک ها، پاساژها و سایر مراکز پرخطر اجتناب نمایند و توجه به این موضوع داشته باشند که در شرایط کنونی بیشترین راه مبتلا شدن از طریق دورهمی های خانوادگی انجام می شود.

او عنوان کرد: بنابراین لازم است در رفت و آمدهای ضروری خانوادگی، افراد ضمن استفاده از ماسک، حتما فاصله فیزیکی را با سایر اعضا خانواده رعایت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار