مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

با کمک اداره کل راه و شهر سازی، 20 باب مدرسه در شهر زنجان احداث می شود

زنجان (پانا) - در جلسه مشترک مسئولین اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در خصوص روند احداث مدارس در شهرک های اقماری و مسکن ملی فرهنگیان بحث و بررسی شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
با کمک اداره کل راه و شهر سازی، 20 باب مدرسه در شهر زنجان احداث می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به کمبود مدارس در شهرک های اقماری شهر زنجان، گفت: بسیاری از دانش آموزان که در این شهرک ها زندگی می‌کنند مجبور هستند برای آموزش به مدارس مرکز شهر مراجعه کنند که با مشکلاتی برای این دانش آموزان به ویژه برای مقطع ابتدایی و دانش آموزان دختر همراه است که امیدواریم با همکاری هم بتوانیم گام موثری در رفع کمبود فضای آموزشی در این شهرک ها برداشته شود.
مظفری با اشاره به ساخت ۲۰ مدرسه در شهر زنجان با کمک اداره کل راه و شهر سازی، افزود: این حرکت در نوع خود یک کار بی نظیر در سطح استان خواهد بود و به هر تعداد که از این مدارس احداث شود می تواند به آموزش بهتر دانش آموزان این مناطق کمک کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در مسکن ملی فرهنگیان ۲۶۶۰ نفر ثبت نام اولیه انجام دادند اظهار کرد: از این تعداد ۵۱۶ نفر واجد شرایط بوده و برای ۴۶۰ نفر نیز تشکیل پرونده صورت گرفته است که با همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان، امید است زمین های مورد نیاز جهت احداث مسکن ملی فرهنگیان تامین کنیم.

در ادامه جلسه بیات منش مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: باید تلاش شود تا با هم فکری هم نسبت به حل مشکلات که در خصوص احداث مدارس در شهرک های اقماری که در گذشته ایجاد شده است، اقدامات موثر و مفیدی صورت گیرد.

بیان منش در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، ۷۲۰ کلاس درس در قالب ۶۰ مدرسه در سطح استان ساخته خواهد شد که در فاز اول ۲۰ مدرسه کلنگ زنی و شروع به احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۱۰ در سطح شهر زنجان نیازمند 100 هکتار فضای آموزشی باشیم.

جهانگیر صفری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ابراز کرد: برای اینکه در روند ساخت مدارس مد نظر، دچار مشکل نشویم حتما باید با نظارت اداره کل نوسازی صورت پذیرد.

وی همچنین افزود: 6 پروژه ساخت مدرسه در شهرک پونک در حال احداث داریم و در مناطق فرسوده شهری نیز نیازمند توجه جدی برای برنامه ریزی احداث مدارس نوساخت هستیم.

وی همچنین ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز تصریح کرد: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان توسط خیرین در امر مدرسه سازی کمک شده است.
در این جلسه مقرر شد کارگروه ویژه مسائل فنی و طراحی با حضور اعضای منتخب از نمایندگان هر سه اداره کل جهت تسریع در امور تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار