مانور سراسری زلزله به صورت مجازی در دماوند برگزار شد

دماوند (پانا ) - بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی به‌صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری  زلزله به صورت مجازی در دماوند برگزار شد

رقیه عرب معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دماوند در گفتگو با پانا گفت: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی، امکان اجرای مانور سراسری مانند سالهای گذشته میسر نبود، لذا طبق دستورالعمل ارسالی استان تغییراتی در نحوه برگزاری این مانور پیش‌بینی‌شد تا دانشآموزان همراه با خانواده‌های خود بتوانند اطلاعات لازم را در خصوص ایمنی در برابر زلزله کسب کنند.
او تاکید کرد: طبق شعار (مدرسه ایمن _جامعه تابآور ) تلاش شد تا با ارسال محتواهای مناسب با محوریت ایمنی در برابر زلزله در منازل، اطلاعات جامعی به مخاطبین مانور سال جاری ارائه شود تا با فراگیری آن بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.
بر اساس برنامه تدوین‌شده، دانشآموزان بامطالعه این راهنما و ارائه آن به اعضای خانواده، به فراگیری نحوه صحیح پناهگیری در منزل، و همچنین ایمنسازی لوازم و سازهها پرداختند.
عرب گفت: در همه مدارس در روز هشتم آذرماه هم‌زمان با پخش آژیر زلزله و ایمنی از رادیو سراسری، دانش‌آموزان در منازل همراه با اعضای خانواده اقدام به پناه‌گیری و خروج از منزل کردند و با مستندسازی اقدامات خود (تهیه عکس، فیلم، نقاشی و ...) در برنامه‌ای که بدین منظور توسط سازمان دانش‌آموزی اعلام شده بود، شرکت کردند.


خبرنگار : معصومه خوبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار