81 درصد دانش آموزان سیستان و بلوچستانی در طرح «کوچ» غربالگری شدند

زاهدان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از غربالگری 81.1 درصد دانش آموزان استان در طرح ملی کوچ خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
81 درصد دانش آموزان سیستان و بلوچستانی در طرح «کوچ» غربالگری شدند

محمدالیاس انصاری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: طرح کاهش وزن و کنترل چاقی دانش‌آموزان برای همه‌ دانش‌آموزان استان، در همه دوره‌های تحصیلی و در تمامی شهرستان‌ها و مناطق اجرا می‌شود.

وی افزود: غربالگری و تعیین شاخص توده‌ بدنی، کاهش سه درصدی تعداد دانش‌آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی دانش‌آموزان از اهداف اصلی اجرای طرح «کوچ» است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن و داشتن سبک زندگی فعال و سالم از دیگر اهداف اجرای این طرح در سطح مدارس است که حدود 800 هزار دانش آموز در سراسر استان را تحت پوشش قرار می دهد.

انصاری با بیان اینکه طرح کوچ یکی از 25 بسته‌ تحولی وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در شرایط فعلی جامعه و شیوع ویروس همه گیر کرونا نیاز است تا برنامه‌ مدونی برای حفظ سلامت آینده سازان کشور یعنی دانش آموزان داشته باشیم.

وی افزود: پس از سنجش اولیه شاخص توده بدنی و شناسایی، دانش آموزان دارای اضافه وزن ضمن امضای میثاق نامه اجرای طرح، آموزش ها، تمرینات ورزشی، کنترل تغذیه، آموزش های لازم تغذیه ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه های آموزشی فعالیت بدنی در منزل را با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت فرا می گیرند.

انصاری خاطر نشان کرد: دومین مرحله سنجش وضعیت ترکیب بدنی دانش آموزان در اسفند عملیاتی می شود و دانش آموزانی که موفق به کاهش وزن شده اند، در 15 اسفند ماه هم زمان با روز درختکاری ضمن غرس یک اصله نهال به عنوان نماد موفقیت، احکام موفقیت در مدیریت وزن و کنترل چاقی را دریافت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار