۳۰۰ بهبود یافته کووید ۱۹ در گیلان پلاسما اهدا کردند

رشت (پانا) - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان اعلام کرد تا کنون۳۳۰ نفر از بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ در این استان پلاسما اهدا کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ بهبود یافته کووید ۱۹ در گیلان پلاسما اهدا کردند

به گزارش اداره انتقال خون گیلان، گیتی ایزدی پور گفت: با راه اندازی دستگاه اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا و استفاده از آن برای بهبود مبتلایان از سوم اردیبهشت ماه امسال در گیلان تاکنون ۳۰۰ بهبود یافته از ویروس کرونا به پویش شکرانه سلامت پیوستند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا بر بهبودی سایر مبتلایان اظهار کرد: این دسته از افراد به شرط داشتن شرایط لازم همانند شرایط اهدای خون" بعد از گذشت ۲۸ روز از بهبودی می توانند برای اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان خاطرنشان کرد: بهبود یافتگان کرونا اطمینان داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن آنها نمی شود در عین اینکه این اقدام آنان به نجات بیماران کمک می کند.

وی ضمن قدردانی از بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ برای اهدای پلاسما بیان کرد: مرکز اهدای پلاسما در گیلان در محل اداره کل انتقال خون استان به آدرس رشت، میدان فرهنگ به سمت پل عراق جنب مرکز بهداشت شهرستان جنب پارک اندیشه فعال است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر برای اهدا پلاسما و خون می توانند در ساعات اداری با شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰_ ۰۱۳ و در طول روز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶ _ ۰۱۳ تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار