معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان:

انجام فعالیت های پرورشی به هویت یابی دانش آموزان کمک می کند

کرمان(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی با مدیران، روسا و معاونان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، گفت انجام فعالیت های پرورشی و فرهنگی به هویت یابی دانش آموزان کمک می کند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
انجام فعالیت های پرورشی به هویت یابی دانش آموزان کمک می کند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، صدیقه مرادی با بیان حدیثی از امام علی (ع) که می فرمایند:" تربیت نیکو، سبب تزکیه اخلاق است" ، گفت: با توجه به قرارگیری در دوره بحران یکی از دستگاه هایی که می تواند به برون رفت جامعه از این وضعیت کمک کند آموزش و پرورش است، در سند تحول بنیادین که مهمترین نقشه راه آموزش و پرورش است، ده چرخش تحولی مطرح شده که یکی از این چرخش های تحولی کنترل بیرونی و ایجاد محدودیت است که باید به خویشتن بانی، ارزش مداری عقلانی، مسئولیت پذیری و تقوا منجر شود.

وی گفت: امروز فضای مجازی جانشین مدرسه شده و برای این که فرزندان ما به درستی و به دور از خطر بتوانند در این فضا فعالیت کنند باید خویشتن دار باشند، آموزش ببینند که مسئولیت پذیر باشند و به خودمراقبتی بپردازند چرا که در این دوره اگر دانش آموزان ما روش های خودمراقبتی را ندانند قطعا ضربه خواهند خورد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرموده اند:"در آموزش مجازی نکته دیگری هم وجود دارد و آن زیان هایی است که در این نوع آموزش است"، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که وجود دارد این است که از روش هایی استفاده کنیم تا آسیب پذیری دانش آموزان کمتر شود که یکی از این روش ها این است که دانش آموزان در فعالیت های پرورشی شرکت کنند چرا که همه فعالیت های پرورشی دارای سرگرمی های مفید توام با خلاقیت، ایده های نو و...هستند و سبب خویشتن داری دانش آموزان می شوند.

مرادی با بیان این که وقتی دانش آموزی بداند چگونه از خرد خود در مسائل پرورشی کمک بگیرد کمتر آسیب می بیند، گفت: دومین چرخش تحولی که باید به ویژه در این شرایط به آن توجه کرد سازگاری با شرایط محیطی است که منجر به هویت یابی، مقاومت در برابر شرایط نامساعد و تغییر آن ها می شود، امروز دانش آموزان در مدارس نیستند اما تعلیم و تربیت تعطیل نشده دانش آموز ما امروز باید به گونه ای تربیت شود که در مواجهه با فضای مجازی هویت خود را از دست ندهد و تحت تاثیر آموزه های غلط این فضا قرار نگیرد که یکی از ابزارهایی که به هویت یابی دانش آموزان کمک می کند انجام فعالیت های پرورشی است.

وی افزود: باید به دانش آموزان بیاموزیم در این شرایط دچار اضطراب نشوند، مقاومت داشته باشند تا لطمه نبینند، سرگرمی های مفیدی داشته باشند، باید بر تحقق تک تک فعالیت های پرورشی در مدارس نظارت شود، امروز نیاز است بیش از هر زمان دیگری دانش آموز ما تحت نظارت مدیر، معاون پرورشی و مشاور باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، خواستار نظارت کافی بر فعالیت های پرورشی شد و گفت: در سند تحول بنیادین 44 برنامه در خصوص فعالیت های پرورشی وجود دارد که باید این فعالیت ها در مدرسه اجرا شوند و در این صورت است که دانش آموز ما دانش آموز طراز نظام جمهوری اسلامی ایران می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار