امام جمعه بخش بوستان:

انسان دارای اختیار است و می‌تواند با اعمالش،خود را به آسمان برساند و یا به زمین بیفتد

بهارستان ۲( پانا)- امام جمعه بخش بوستان در برنامه گفتگو آنلاین سه شنبه های مهدوی در شبکه شاد بهارستان ۲ به عنوان سخنران حضور یافت.

کد مطلب: ۱۱۴۱۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
انسان  دارای اختیار است و می‌تواند با اعمالش،خود را به آسمان برساند و یا به زمین بیفتد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی امام جمعه بخش بوستان در مورد موضوع برنامه که شناخت امام زمان ( عج) است صحبت کرد و با اشاره به جایگاه انسان در نظام خلقت به عنوان یک موجود مختار گفت در ابتدا انسان باید جایگاه خود را بشناسد و سپس امام خود را بشناسد تا خواسته‌‌های امامش را نیز بداند.

او ادامه داد: انسان به عنوان خلیفه خدا بر روی زمین باید ویژگیهای خدا را داشته باشد. صفات خدا کمک کردن و دستگیری است. انسان نیز به عنوان خلیفه باید ویژگیهای خالق خود را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی اظهار کرد: از بین موجودات فقط انسان است که قوه اختیار دارد و می تواند با اعمال خوب، خود را به آسمان برساند و با اعمال بد، به زمین بیفتد. خدا به انسان مختار، پیامبر درونی، یعنی عقل را عنایت کرده و سپس ۱۲۴ هزار پیامبر را برای هدایتش فرستاده تا اینکه می رسد به خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) و بعد از او حضرت علی (ع) و اوصیاش و در انتها به حضرت مهدی (عج) که منجی عالم بشریت است.

امام جمعه بخش بوستان ادامه داد: وظیفه ما در قبال امام زمان (عج) چیست، جواب این است که ما باید به عنوان انسان، اخلاق خود را شبیه به اخلاق امام خود کنیم تا رهرو و پیرو او باشیم تا بتوانیم در مسیر حق قدم برداریم. امام زمان ناجی بشر و گسترش دهنده عدالت در جهان خواهد بود.

او در پایان گفت: توصیه من به فرهنگیان و اولیاء این است که این امانتها (دانش‌آموزان) را قدر بدانید و پرورش را بر آموزش مقدم بدانید، چون سعادت بشر در گرو عمل به قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام است و رسیدن به عدالت نیازمند این است که انسانهای خوبی پرورش بدهیم.

خبرنگار: محمدمهدی درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار