در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی انجام شد؛

دستورات امروز رئیس‌جمهوری به وزیران چه بود؟

تهران (پانا) - در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران که برای رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا به دو صورت حضوری و مجازی تشکیل شد، بحث و بررسی درخصوص راهکارهای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی، در دستور کار قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۱۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دستورات امروز رئیس‌جمهوری به وزیران چه بود؟

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد،‌ راهکارهای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس‌جمهوری دستورات لازم را به دستگاه‌های ذی‌ربط صادر کرد.

در ادامه این جلسه نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از وضعیت بهداشتی کشور در شرایط ایجاد محدودیت‌های جدید ارائه کرد.

تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی، بهسازی و ایمن نمودن اردوگاه‌های زندانیان

با تصمیم هیات وزیران و به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه، مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی، بازسازی، بهسازی، تجهیز و ایمنی‌سازی هفت اردوگاه زندانیان به سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اختصاص یافت.

بر اساس این تصمیم، سازمان مزبور موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام کار، گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

راهکارهای دولت برای اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال

با توجه به رشد روزافزون جمعیت و رشد ساخت و ساز مسکن و توسعه اشتغال و لزوم کنترل و مدیریت مصرف گاز در کشور، هیات وزیران تصمیماتی را به منظور اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال (۱۶ آبان تا ۱۵ اسفند) اتخاذ کرد.

به موجب تصمیم دولت، مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی مذکور در هر سال، نسبت به دوره مشابه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب، بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد، مشمول تخفیف (پاداش صرفه جویی) معادل ۱۵ درصد گاز بهای صورتحساب دوره خواهند شد.

همچنین در صورت افزایش مصرف، مطابق مصوبه دولت و براساس درصدی که تعیین شده است، به میزان گازبهای آنها افزوده خواهد شد.

لازم به ذکر است،‌ افزایش مصرف گاز در ساختمان‌های اداری نیز مشمول این افزایش قیمت خواهد شد.

روحانی در این جلسه با اشاره به جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در این جلسه دستورات مهمی را در رابطه با جهش تولید کسر بودجه و مسایل مربوط به نظام بانکی و حمایت از قشر کم‌درآمد صادر فرمودند که به همه وزرا و مسئولین تأکید شده که این موارد را پیگیری کنند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به مشکلات و نقاط ضعف موجود در خصوص تراکم جمعیتی در حوزه حمل و نقل بویژه در اتوبوس و مترو در برخی از ساعات روز، گفت: در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی کرونا این موضوع مورد توجه قرار گرفته، لذا تصمیم گرفتیم از هفته آینده وزرا و مدیران دستگاه‌‌های اجرایی به حداقل ضروری حضور کارمندان در ادارات اکتفا کنند و بخش‌هایی که حضور آنها ضرورتی ندارد را تعطیل کنند تا شاهد خلوت‌تر شدن اتوبوس‌ها و مترو باشیم و شرایط بهتری برای سلامتی مردم جامعه فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار