معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه۱ در گفتگو با پانا

امر به رعایت پروتکل های بهداشتی و نهی از شکستن قوانین وضع شده از وظایف مهم بسیج است

تهران(پانا)- فاطمه سید مومن، معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه1 به مناسبت هفته بسیج از شجره طیبه بسیج و دستاوردها ی بزرگ آن سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۱۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
امر به رعایت پروتکل های بهداشتی و نهی از شکستن قوانین وضع شده از وظایف مهم بسیج است
فاطمه سید مومن، معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه1 در گفتگو با پانا ضمن گرامی داشت هفته بسیج بیان کرد: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی ایجاد شده، بسیاری از برنامه‌ها قابلیت اجرایی فیزیکی و حضوری را نخواهد داشت پس فعال نمودن بخش پرورشی مدارس در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری در اجرای برنامه های خاصص این ایام در مدارس همراه و هم راستا با واحدهای بسیج فعال در مناطق آموزش و پرورش بسیار حایز اهمیت است.
وی افزود: از دیدگاه امام و رهبری، بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده اند.
سید مومن در ادامه گفت: بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را که همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء کرده اند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه1 اظهار کرد: من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدامی خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام... پس با چنین چراغ هدایتی که از طرف بزرگان ما در اختیار ما قرار گرفته است اهمیت پرداختن به ایام هفته بسیج و ایجاد منش بسیجی وار در بین دانش آموزان از جمله وظایف خطیر معاونین و مربیان پرورشی در ایام خاص کرونایی در شبکه های مجازی از طرف مدارس می باشد.
سید مومن با توجه به دستاوردهای بزرگ بسیج در زمینه های مختلف گفت: یکی از مهمترین دست آوردهای بسیج علی الخصوص در این ایام شیوع بیماری کرونا امر به معروف و نهی از منکر است. هر حکمی از احکام اسلامی، اهمیتی دارد که بی توجهی به آن، اجرای احکام دیگر را نیز با مشکل روبه رو می سازد. در این میان، بی توجهی به احکامی که جنبه اجتماعی دارند، بیش از احکام دیگر، نابسامانی پدید می آورد.
سید مومن در ادامه تصریح کرد: اسلام، روش جلوگیری از نابسامانی های اجتماعی را امر به معروف و نهی از منکر می داند. قرآن کریم و احادیث معصومان به صراحت بر این فریضه الهی تأکید می کنند و فراموشی آن را آفتی می دانند که سلامت دین و دنیا را به خطر می اندازد و جامعه را به فساد می کشاند.
وی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم و دقیق بسیج، امر به معروف و نهی از منکر است. بسیج به عنوان نیرویی مردمی، وظیفه دارد با هرگونه فساد و انحراف اجتماعی برخورد کند.
سید مومن اضافه کرد: انجام چنین وظیفه حساسی، نیازمند تربیت نیروهای با تجربه و کار آزموده است که شیوه های برخورد درست با متخلفان را بشناسند و با شرایط و موقعیت های امر به معروف و نهی از منکر نیز آشنا باشند. امروزه، پایگاه های بسیج در سراسر کشور، برنامه منظم و گسترده ای را برای آموزش چنین افرادی پیش رو دارند.
در پایان سید مومن معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه یک با توجه به شرایط موجود جامعه گفت: در این ایام شاید امر به معروف رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا و نهی از شکستن قوانین وضع شده از طرف ستاد مبارزه با بیماری کرونا در جامعه یکی از مهمترین وظایف بسیج در جامعه ی کنونی ما شده است و این امر با همکاری و همیاری معاونت پرورشی مدارس با رابطین بسیج منطقه دور از دسترس نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار