6 درصد سواحل مازندران همچنان در اختیار بخش خصوصی است

ساری (پانا) - استاندار مازندران با بیان این که تاکنون 87 درصد سواحل استان آزاد شده است، اعلام کرد که آزادسازی باقیمانده حریم 60 متری سواحل استان با جدیت تداوم دارد و امروز یک اولویت برای معاونت عمرانی استانداری است. ‎

کد مطلب: ۱۱۴۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
6 درصد سواحل مازندران همچنان در اختیار بخش خصوصی است

احمد حسین زادگان در حاشیه جلسه آزادسازی سواحل با اشاره به اینکه که تاکنون 87 درصد سواحل استان آزاد شده است، گفت: از درصد باقیمانده، 6 درصد آن متعلق به بخش خصوصی است که تصمیمات لازم برای آزادسازی آن با همراهی حوزه قضایی در جلسه امروز اتخاذ شده است.

استاندار با اشاره به این که تصرفات دستگاه‌های دولتی نیز در حریم 60 متری دریا تقلیل یافته و به 3 درصد رسیده است و می توان گفت در این حوزه توفیقات خوبی داشتیم، خاطرنشان کرد: «مناطق نظامی نیازمند ساز و کارهایی است که در حیطه ستاد کل نیروهای مسلح است و نقشه برداری های آن انجام شده است.

حسین‌زادگان با اشاره به این که آزادسازی باقیمانده حریم 60 متری سواحل استان با جدیت تداوم دارد، گفت: «دستگاه قضایی همکاری خوبی در این راستا دارد.»

او با بیان اینکه در شهرهای ساحلی مهم‌ترین و اساسی ترین عنصر ظرفیت ساحل و دریا است، از شهرداران خواست نگاه ویژه به سواحل به عنوان منبع درآمد پایدار داشته باشند: «شهرداری‌ها باید با پرهیز از روزمرگی و با ارائه برنامه راهبردی در راستای درآمدزایی و افزایش منابع مالی گام بردارند. آزادسازی، ساماندهی و عمران سواحل در ارزیابی شهرداران از نکات قابل توجه است که باید مدنظر قرار گیرد.»

نماینده عالی دولت در استان با عنوان اینکه در سواحل امکان فعالیت و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی باید فراهم شود، گفت: «استفاده تمامی مردم از سواحل مطالبه چندین ساله است که با آزادسازی اراضی ساحلی باید این مهم‌ عملیاتی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار