معاون سوادآموزی استان البرز:

با توجه به شرایط جدید تغییر در برنامه ریزی آموزشی ضروری است

کرج(پانا)- معاونت سوادآموزی استان البرز از برگزاری نشست تخصصی ویدئو کنفرانس با روسای اداره سوادآموزی مناطق تابعه با محوریت بررسی حجم ابلاغی، اهمیت تحقق اهداف آن و فرایند کلاس گذاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
با توجه به شرایط جدید تغییر در برنامه ریزی آموزشی ضروری است

به گزارش معاونت سوادآموزی استان البرز، در این جلسه نادری معاون سوادآموزی اظهار کرد: با توجه به شرایط و نیازهای جدید، تغییر و تحول در برنامه ریزی های آموزشی لازم و ضروری است.

او افزود: فلسفه آموزش و پرورش تاکید براین موضوع دارد که فراگیر و یادگیرنده باید بخواند، بداند، بتواند و زندگی کند. در این نگرش تمام عرصه زندگی فردی و اجتماعی درس انگیز است و درس آموزی موقعیت مکانی و زمانی نمی شناسد و مادام العمر است.

معاون سوادآموزی بیان کرد: اهداف کلان نظام آموزشی ما در راستای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، تربیت انسان های توسعه یافته، فهیم، فکور و شهروندانی مسئول است و شرط دستیابی به این مهم، آموزش مهارت ها و آمادگی افراد برای زندگی فردی و اجتماعی و تحول در روش های آموزشی و تربیتی است.

وی در این راستا سوادآموزی را به عنوان جزئی از جریان آموزش حائز اهمیت دانست که با تقویت رویکرد سیستمی، بهره­ گیری از خرد جمعی و توسعه تعاملات درون و برون سازمانی می توان برای رسیدن به اهداف آن گام های بیش از پیش موثری برداشت.

در بخش دیگری از نشست تخصصی حجم ابلاغی و اهمیت برنامه ریزی برای تحقق هدفگذاری های انجام شده دراین زمینه وانجام فرایند کلاس گذاری در سامانه، اجرای طرح های سوادآموزی اتباع خارجی در قالب طرح کمیساریای عالی پناهندگان، ریلیف و اتباع عادی، ساماندهی وتعیین وضعیت نیروی انسانی آموزش دهنده و با رعایت مفاد مندرج در بخشنامه استانی سازمان متبوع، پیگیری و اقدام لازم برای اجرای شیوه نامه استانی، پویش آموزش مجازی سوادآموزان به منظور تولید محتوای الکترونیکی، کتب درسی دوره های سواد آموزی و بسته های آموزشی، اهمیت اجرای طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی با تاکید بر تشکیل کلاس های سوادآموزی به عنوان اولویت نخست، آموزش مهارتها در کنار سواد، نقطه نظرات، پیشنهادات و چالش های همکاران مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار