پایش ۱۷۳ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در اجرای طرح شهید سلیمانی

اردبیل(پانا)- استاندار اردبیل از پایش نزدیک به ۱۷۳ هزار نفر از جمعیت این استان از ابتدای اجرای طرح سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
پایش ۱۷۳ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه قرارگاه مرکزی طرح سپهبد قاسم سلیمانی تصریح کرد: ۴۹ هزار خانوار استان با همکاری بسیجیان و دانشگاه علوم پزشکی پایش شده و ۴۷۲ نفر مشکوک و مبتلا مشخص شده است.

او بیان کرد: ۹۴۸ مورد از افراد پایش شده، افراد پر خطر شناخته شده اند که باید مراقبت های لازم از آنان انجام شود.

استاندار اردبیل گفت: ۱۰ هزار کیت های تست سریع هم به جهت پیشقراول بودن اردبیل به استان اختصاص یافته و فردا با تزریق به استان افراد مشکوک به کرونا مورد آزمایش قرار گرفته و مبتلایان در خانه و یا نقاهتگاه های پیش بینی شده قرنطینه می شوند.

بهنام جو اظهارکرد: در پنج شهرستان نقاهتگاه ها دایر و امکانات درمانی و تغذیه مهیا شده که افرادی که در داخل خانه ها امکان بستری شدن ندارند، به این نقاهتگاهها انتقال داده می شوند.

او از اجرای همزمان طرح محدودیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد خبر داد و افزود: این طرح با همکاری نیروی انتظامی اجرا و از تردد های غیرضروری در داخل شهر جلوگیری می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به مشارکت مناسب مردم با بسیجیان در جریان اجرای طرح سپهبد قاسم سلیمانی و طرح محدودیت ترافیکی خواستار ادامه این مشارکت ها شد.

بهنام جو تصریح کرد: کنترل مراسمات خانوادگی به صورت محله ای، آگاه سازی خانواده ها به خصوص زنان خانه دار و بازنشسته ها برای پرهیز از همنشینی ها و رعایت نکات بهداشتی شد.

او با تاکید بر فعال سازی تیم های نظارتی محله ای در شهرستان های استان، افزود: در راستای تشکیل این تیم ها از سایر حوزه ها از جمله شهرداری ها و نواحی مقاومت نیز کمک گرفته شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: تیم های نظارتی با مراجعه به در منازل و ایجاد فضای رقابتی بین محلات یک منطقه می توانند در راستای کاهش عوامل خطرزای کرونا و کاهش تعداد مبتلایان محله ای تاثیرگذار باشند.

بهنام جو در ادامه به تکمیل و تجهیز نقاهتگاهها در شهرستان های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، پارس آباد و گرمی اشاره کرد و گفت: در جریان اجرای طرح سپهبد قاسم سلیمانی تمام حوزه ها از جمله سپاه و بسیج، کادر بهداشت و درمان، نیروی های انتظامی و فرمانداری ها در قالب کمیته های مختلف همکاری می کنند و هدف همه این بخش ها شناسایی بیماران، گروه های پرخطر و دارای مشکلات معیشتی و خدماتی است.

استاندار اردبیل خواستار تلاش همه ارگان های همکار در جریان اجرای طرح سپهبد سلیمانی شد و اظهار کرد: جلب مشارکت های مردمی از قبیل رابطین سلامت نیز در راستای تسریع در اقدامات از اهمیت برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست ویدیو کنفرانسی، هر یک از فرمانداران اقدامات انجام گرفته در قرارگاه مقابله با کرونا و اجرای طرح سپهبد قاسم سلیمانی را ارائه و راهکارهای لازم برای افزایش کارآیی فعالیت تیم ها و کمیته های قرارگاه را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار