گشت مشترک پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کنارک آغاز شد

زاهدان (پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک از آغاز گشتهای مشترک محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به منظور پیشگیری و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
گشت مشترک پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کنارک آغاز شد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، حسن ذاتی کیخا هدف از برگزاری این بازدیدها و گشتهای مشترک را مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر این شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: تا زمانی که این پرندگان در منابع آبی این شهرستان حضور دارند، این پایش ها ادامه داشته تا در صورت مشاهده پرنده بیمار یا تلف شده ضمن هماهنگی با مرکز استان اقدام به نمونه گیری کرده تا با برنامه ریزی صحیح و بر اساس پروتکل های بهداشتی از شیوع بیماری و سرایت آن به دیگر پرندگان جلوگیری شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک ادامه داد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از مشاهده پرندگان آلوده و مبتلا در منابع آبی شهرستان گزارش نشده است.
ذاتی کیخا خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده لاشه پرندگان به ویژه مرگ دسته جمعی موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند و از لمس و دست زدن به این قبیل پرندگان پرهیز کنند چرا که احتمال سرایت بیماری از پرنده به انسان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار