کشت پاییزه گندم و جو در سیستان به ۱۶ هزار هکتار رسید

زاهدان (پانا) _ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان خبر داد با آبدهی مزارع کشاورزان از محل حوضچه های پنج هکتاری طرح آبرسانی دشت سیستان، تاکنون کشاورزان سیستانی ١۶هزار هکتار گندم وجو کشت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کشت پاییزه گندم و جو در سیستان به ۱۶ هزار هکتار رسید

امان الله طوقی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: از این سطح ١۶هزار هکتار، ١١ هزار هکتار به کشت ارقام گندم و ۵ هزار هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از سه برابر افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: با ادامه روند رو به رشد تحویل آبدهی از محل حوضچه ها به مزارع، شاهد افزایش چشمگیری در کشت محصولات پاییزه در منطقه خواهیم بود.

گفتنی است با بهره برداری از طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان، تاکنون نزدیک به ٣٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان آبگیری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به‌منظور کمک به همه بهره برداران بخش کشاورزی و تقسیم عادلانه آب، برای هر کشاورز سیستانی که به هر دلیلی از محل طرح آبرسانی ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان حق آبه کشاورزی نداشته و یا دارای سهم آب کمی (کم حق آبه)بوده اند، سهم آب کشاورزی در نظر گرفته شده است. حداقل سهم حق آبه در نظر گرفته شده برای این افراد، حق آبه کشت در سطح سه هزار متر مربع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار