اجرای پویش همیارپزشک در خانواده

کودکان پیشتاز مبارزه با کرونا می‌شوند

شیراز (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، افزایش حجم مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را که در بحران کروناویروس بسیار شدت یافته، موجب اختلال در امر خدمت‌رسانی و افزایش دغدغه مدیران حوزه سلامت استان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پویش همیارپزشک در خانواده

عبدالرسول همتی امروز در دویست و یازدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، با بیان اینکه بیمارستان‌های فارس با بحران خدمت‌رسانی به بیماران به ویژه بیماران کووید ۱۹ مواجه شده است، گفت: روند خدمت‌رسانی به مراجعان به ویژه بیماران کووید ۱۹ ادامه دارد، اما نیروی انسانی به ویژه کادر درمانی درگیر با کرونا و تجهیزات و منابع موجود، نسبت به این حجم از مراجعه با محدودیت مواجه بوده و در این زمینه با بحران جدی مواجه هستیم.

او ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا در روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

اجرای پویش «همیار پزشک در خانواده»؛ کودکان پیشتاز مبارزه با کرونا می‌شوند

مشاور رییس دانشگاه و رییس حوزه ریاست نیز دیگر عضو این نشست بود که پیرامون اجرای پویش «همیار پزشک در خانواده» با هدف کنترل و مدیریت بیماری کووید۱۹ در خانواده‌ها، توضیحاتی ارائه کرد و مشارکت کودکان و چگونگی روند آموزش فرزندان در این بحران را بسیار موثر دانست.

محمد حبیبی افزود: همانگونه که کودکان با پیوستن به پویش همیار پلیس در کاهش ترافیک شهری، تخلفات، تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای بسیار تاثیرگذارند، در این بحران نیز می‌توانند مجموعه سلامت را یاری کرده و در کاهش قربانیان و مبتلایان به بیماری کووید۱۹ موثر باشند.

دویست و یازدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، چهارم آذر، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار