معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

برگزاری پیش اجلاسیه سراسری نماز در مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت همزمان با سراسر کشور ، پیش اجلاسیه بیست و نهمین اجلاس نماز با رویکرد تجلیل از فعالین نماز و با حضور مسئولین شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۱۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پیش اجلاسیه سراسری نماز در مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی گفت: امسال بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «پیوند مسجد، مدرسه، منزل و نماز» در دو بخش برگزار می‌شود که دبیر بخش دانش‌آموزی استان یزد است که دانش‌آموزان باید آثار خود را طبق بخشنامه دستورالعمل ارسالی به مناطق، از طریق آی‌دی‌های سه گانه در شاد به آدرس؛ آثار تحقیقی و پژوهشی @namaz_tahghigh، آثار ادبی و هنری @namaz_adabihonari، ایده‌ها و تجربیات @namaz_idea ارسال نمایند و در بخش فرهنگیان و اولیاء نیز جمع آوری آثار از طریق سامانه ستاد اقامه نماز کشور خواهد بود که قالب و موضوعات آثار بطور کامل در پوستر و بخشنامه توضیح داده شده است.

آموزش و پرورش به عنوان یکی از تاثیر گذارترین نهادها در آموزش فرهنگ عمومی است
او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان یکی از تاثیر گذارترین نهادها در آموزش فرهنگ عمومی، خود را موظف به توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز می‌داند، از برگزاری پیش اجلاسیه سراسری نماز بعنوان برنامه‌ای تاثیر گذار در توسعه و ترویج فرهنگ این فریضه الهی یاد کرد و افزود: همانطور که قبلا هم گفتیم، اولویت اصلی در اجرای اجلاسیه مناطق، تجلیل از فعالان نماز است که در بازه زمانی از تاریخ اول آبان ۹۹ تا سی‌ام آذرماه ۹۹ با حضور مسئولین محترم منطقه ( ائمه محترم جمعه، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره ارشاد اسلامی، امور مساجد، حوزه های علمیه و ... ) به شیوه‌ای مقتضی و با برنامه‌های ابتکاری انجام می‌شود.

هاشمی تصریح کرد با توجه به شرایط فعلی کشور براساس برنامه‌ریزی قبلی مقرر شده است پیش اجلاسیه مناطق در بستر فضای مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود. طبق آخرین آماری که از ادارات آموزش و پرورش استان دریافت شده تعداد فعالان نماز در مناطق جمعا 650 نفر است که انتظار می‌رود جهت اعتلای جایگاه رفیع نماز، با برگزاری این اجلاسیه، در بستر شبکه مجازی ( ویدئوکنفرانس) از این عزیزان به بهترین شکل ممکن تجلیل به عمل آید.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه اجلاسیه دهم آذر ماه ۹۹ است

هاشمی در پایان تاکید کرد: ملاک فعالیت‌ها در حوزه نماز نشر ارزش‌هاست که با وجود محدودیت‌های ایجاد شده می‌توان با استفاده بهینه از فضای مجازی در توسعه و ترویج آن به دستاوردهای خوبی رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار