٧٢٣ یادواره با عنوان لاله هاى روشن در مدارس آذربایجان غربى برگزار شده است

ارومیه (پانا) - معاون پرورشى و فرهنگى آموزش و پرورش استان آذربایجان غربى گفت در سال تحصیلى گذشته ٧٢٣ یادواره با عنوان لاله هاى روشن در مدارس استان آذربایجان غربى برگزار شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
٧٢٣ یادواره با عنوان لاله هاى روشن در مدارس آذربایجان غربى برگزار شده است

آیین اختتامیه اولین دوره یادواره شهداى دانش آموز با عنوان لاله هاى روشن جهت گرامیداشت یاد و خاطره چهل هزار دانش آموز و فرهنگى شهید در فضاى مجازى و به صورت کشورى برگزار شد.

قدرت اله قاسمى در این نشست با اشاره به اجراى این برنامه در مدارس استان آذربایجان غربى گفت: در سال تحصیلى گذشته ٧٢٣ یادواره با عنوان لاله هاى روشن در مدارس استان آذربایجان غربى برگزار شده است. همچنین با توجه به برنامه ریزى هاى صورت گرفته در استان، در سال تحصیلى جاری(٩٩-١٤٠٠) و در مرحله دوم نکوداشت و گرامیداشت یاد شهیدان عزیزمان در ٨٢٧ مدرسه از مدارس استان اجرا خواهد شد.

وى گفت: شهدا گنجینه هاى معنوى ملت ایران هستند، با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و تقویت باورهاى اخلاقى و اعتقادى دانش آموزان مى توان به بار نشستن گلواژه هاى تعلیم و تربیت دینى امیدوار شد.

وى در خصوص ارتباط این طرح با رسالت هاى تربیتى آموزش و پرورش گفت: بى تردید یکى از بنیادى ترین رسالت آموزش و پرورش ترویج فرهنگ و ایثار شهادت است که در اسناد بالادستى به ویژه سند تحویل بنیادین برا این امر مهم تأکید شده است؛ لذا در جهت رسیدن به آرمانهاى بلند تربیتى و ذکر غیرت ورزیهاى مردان و زنان شجاع این سرزمین، این طرح در مراکز آموزشى با همت، بلند و تعهد شورانگیز همکاران در مدارس اجرا شد.

قاسمى ادامه داد: به جهت شرایط حاکم بر جامعه و با توجه به شیوع ویروس کرونا اجراى این برنامه در شکل و قالب ویژه و با استفاده از ظرفیت فضاى مجازى به ویژه شبکه شاد برگزار شد.

وى به اهداف این طرح نیز اشاره کرد و گفت: از جمله اهداف طرح مذکور مى توان به شناسایی و معرفى شهداى دانش آموز و فرهنگى به نسل جدید ، آشنایى دانش آموزان با سیره عملى شهدا و بهره گیرى از ظرفیت تربیتى این راه پر افتخار، زنده نگه داشتن یاد و خاطره تمامى شهدا و تکریم خانواده هاى معظم ایشان اشاره کرد.

در حاشیه این نشست به مناسبت هفته بسیج و به پاس قدردانی از فعالیت ها از آقایان عباس زاده، افضلی، فاطمی و اشرف زاده به همت سازمان بسیج دانش آموزى استان و توسط سرهنگ خلیل نژاد تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار