مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

راه‌اندازی دوره تربیت دکتری تصویربرداری مولکولی در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بوشهر(پانا)_ مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه‌اندازی دوره تربیت دکتری تصویربرداری مولکولی (Molecular Imaging) در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی دوره تربیت دکتری تصویربرداری مولکولی در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، امیرحسین دارابی اظهار کرد: با پیگیری‌های مداوم رشته تصویربرداری مولکولی در مقطع دکتری به تصویب رسیده و نخستین دانشجو در این رشته به صورت پژوهش محور جذب گردید.
رییس دانشکده سلامت، ایمنی، محیط‌زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه ظرفیت پذیرش این رشته در کل کشور سه نفر بوده است گفت: دانش‌آموختگان این رشته که تلفیقی از فیزیک، شیمی، داروشناسی، مهندسی و پزشکی است، قادر به انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با استفاده از روش‌های متداول و نوین تصویربرداری در درک کارکرد سیستم‌های آناتومیک، فیزیولوژیک و عملکردی بدن در سطح سلولی-مولکولی هستند.
مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس به عنوان دومین مرکز تصویربرداری پیش بالینی کشور، با توجه به دارا بودن امکانات کم‌نظیری مانند دستگاه‌های میکرو اسپکت، میکروپت، تصویربرداری فلوویژن و میکرو سیتی (در حال نصب)، توانایی تربیت دانش‌آموختگان در این رشته را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار