تشکر حسینی برای تهیه 1171 تبلت ویژه دانش‌آموزان استثنایی

تهران (پانا)- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار با زینی وند رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ضمن تقدیر از اهتمام این مرکز برای تهیه 1171 تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی به بیان محورهای همکاری‌های مشترک دو دستگاه پرداخت

کد مطلب: ۱۱۴۱۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکر حسینی برای تهیه 1171 تبلت ویژه دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست با زینی وند رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور که در محل این مرکز برگزار شد اظهار کرد: بیش از 3 هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه به گوشی و تبلت دسترسی ندارند که مرکز امور بین الملل 1171 لپ تاب را از نهادهای بین المللی تهیه و در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار داده است.

وی افزود: هنوز بیش از 1500 تبلت دیگر برای این دانش آموزان مورد نیاز است که امید است مرکز امور بین الملل از طریق ارتباط با نهادهای بین المللی بتواند بقیه نیازها را مرتفع سازد.

حسینی با بیان محورهای همکاری مشترک دو سازمان اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت در دنیا رویکرد تفکیک دانش آموزان را به سمت رویکرد تلفیق سوق داده است. در آموزش و پرورش استثنایی نیز بسته تحولی مدرسه انطباقی با همین رویکرد و متکی بر سند تحول بنیادین طراحی شده است و در مناسب سازی مدارس عادی پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه میتوان از کمک سازمان هایی نظیر یونیسف، یونسکو و آیسسکو بهره برد.

وی افزود: سال گذشته یونیسف 500 میلیون تومان برای مناسب سازی 15 مدرسه پذیرا در کشور اختصاص داد که امید است این همکاری در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه در قالب نهضت مشارکتی توان افزایی ۱۰۵ قلم وسیله آموزشی و توانبخشی به تعداد ۷۲ هزار عدد باید برای دانش آموزان بانیازهای ویژه با مبلغی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان تهیه شود اظهار کرد: ۵۰ درصد هزینه تهیه این وسایل را بنیاد برکت تقبل کرده است. بقیه اعتبار مورد نیاز این طرح از طریق مشارکت نهادهای خیریه ای و ردیف مسئولیت اجتماعی دستگاه های اجرایی و نهادها تامین خواهد شد و نهادهای بین المللی فعال در زمینه آموزش میتوانند در این زمینه نیز به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند.

معاون وزیر با بیان اینکه ساخت 210 مدرسه مورد نیاز استثنایی در قالب طرح از خشت تا بهشت با همت خیرین در حال انجام است اظهار کرد: هر ساله مجامع بین المللی اعتباراتی جهت ساخت مدارس برای دانش آموزان اتباع اختصاص می دهند که با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان با نیازهای ویژه اتباع، امید است اعتبار ساخت 2 مدرسه استثنایی جهت دانش آموزان اتباع از مجامع بین المللی گرفته شود.

حسینی خواستار ارتباط آموزش و پرورش استثنایی با مراکز علمی بین المللی از طریق مرکز امور بین الملل شد و گفت: در راستای اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی و استفاده از آخرین یافته های پژوهشی در حوزه دانش آموزان استثنایی میتوان با مراکز علمی معتبر دنیا از طریق مرکز امور بین الملل ارتباط برقرار کرد و به تبادل داده های علمی پرداخت.

شایان ذکر است در این نشست زینی وند رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور با تاکید بر اینکه دانش آموزان استثنایی باید به صورت ویژه دیده شوند اظهار کرد: در تلاش هستیم باقیمانده تبلت مورد نیاز دانش آموزان استثنایی را با کمک نهادهای بین المللی تامین کنیم و در نیاز سنجی سال آینده ساخت دو مدرسه برای استثنایی نیز دیده خواهد شد.

وی افزود: همچنین برخی از تجهیزات نهضت توان افزایی از قبیل نوت تیکر و پرکینز را نیز از طریق نهادهای بین المللی تهیه خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار