حذف هم‌نشینی‌های شبانه موجب کاهش کرونا خواهد شد

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل تاکید کرد با کاهش هم‌نشینی‌های شبانه آمار کرونا در این استان کاهش خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۱۴۱۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
حذف هم‌نشینی‌های شبانه موجب کاهش کرونا خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در شهرستان مشگین‌شهر افزود: طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب تا ساعت ۴ بامداد در شهر‌های قرمز استان به‌خوبی اجرا می‌شود و همراهی و همکاری شهروندان با مجریان این طرح بسیار شایسته است.
او اظهار کرد: با توجه به انسداد جاده‌های استان و اجرای طرح کنترل هوشمند و تلاش شبانه‌روزی عوامل انتظامی، راهور و پلیس راه ورود مسافران غیربومی به استان تقریبا به صفر رسیده است.
بهنام جو همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح محدودیت ویژه در مناطق قرمز استان از جمله اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد تا ۲ هفته بصورت جدی اجرا خواهد شد.
او اضافه کرد: بر اساس این طرح تمام اماکن عمومی از جمله مناطق گردشگری، تفریحی، پذیرایی و اقامتی غیر از مراکز انتظامی، امنیتی، ادارات خدمت‌رسان و عملیاتی، کارخانجات و مراکز تولیدی و اقتصادی و فروشگاه‌های عرضه موادغذایی دارویی و داروخانه‌ها تمامی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند شد.
استاندار اردبیل و اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: اجرای این طرح به منظور رصد و پایش بیماران کرونایی قرنطینه شده و یا بیمار پنهان کرونایی در منازل است.
بهنام جو گفت: در قالب این طرح بیمارانی که امکان قرنطینه شدن در منازل را ندارند، توسط عوامل بسیج به نقاهتگاه هدایت خواهند شد.
در عین حال شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل نیز با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در این استان از فوت ۱۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل خبر داد و گفت: در این مدت تعداد ۷۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده اند.

او با بیان اینکه ۶۹ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل بهبود یافته اند اظهار کرد: هم‎اکنون ۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از بستری شدن ۴۹۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل خبر داد و گفت: بیشتر تخت‌های بیمارستانی در اشغال بیماران کرونا در سطح استان اردبیل است.

حبیب زاده تصریح کرد: هم اکنون شهر‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، گرمی، خلخال، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و نمین، بیله سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد قرار دارند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در ۲۶ آبان ماه با ۱۹ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار