رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

آموزش پیش نیازهای مهارت تحصیلی و فرایندهای روان‌شناختی پایه

تهران(پانا)- دوره‌های آموزشی جهت آموزگاران پایه اول، مدیران و معاونین آموزشی با همکاری معاونت ابتدایی آموزش و پرورش بهارستان 1 و مدیریت مرکز مشکلات ویژه یادگیری بوستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش پیش نیازهای مهارت تحصیلی و فرایندهای روان‌شناختی پایه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، دژن رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه معلمی، کرامتی سترگ و تحفه‌ای آسمانی است که خداوند به انسان عطا کرده است، گفت: یکی از مهمترین ملاک‌ها برای داشتن آموزش و پرورش پیشرفته، توجه و پرداختن به توانائی‌ها، استعدادها، علایق و خصوصیات منحصر به فرد هر یک از افراد تحت تعلیم و همچنین آموزش آنها براساس آن ویژگی‌ها است.

او با تاکید بر محدودیت‌هایی که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در یادگیری از خود نشان می‌دهند، اظهار کرد: منطقی است که باید متناسب با نیازهای آموزشی آنها و برای برطرف کردن موانع تحصیلی تدابیری را اتخاذ کرده و اجرا کنیم. لذا در همین راستا مرکز مشکلات ویژه یادگیری بوستان با همکاری معاونت ابتدایی آموزش و پرورش بهارستان یک کلاس‌های آموزشی برای آموزش آموزگاران پایه اول و مدیران و معاونین آموزشی برگزار کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش پیش‌نیازهای مهارت تحصیلی و فرایندهای روان شناختی پایه با توجه به مراحل رشد کودک، در سه مرحله به دانش‌آموزان پایه اول منطقه بهارستان یک، در حال اجرا است، تصریح کرد: فاز اول این برنامه آموزشی در مرداد ماه برای 62 کلاس غیر حضوری برگزار شد و 31 آموزگار، به مدت سی روز مورد آموزش قرار گرفتند.

دژن خاطرنشان کرد: فاز دوم این دوره آموزشی از تاریخ ششم مهرماه آغاز شد ه و به شکل غیر حضوری 40 تا 45 آموزگار اول، مدیر و معاون آموزشی مدرسه را مورد آموزش‌های لازم قرار می‌دهد. مدارس دوره اول در 5 گروه سازماندهی شده‌اند و آموزش غیر حضوری تا 20 آذر ادامه خواهد داشت و فاز سوم این طرح دی ماه آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار