مدیر برتر جشنواره مالک اشتر بسیج:

هدف اصلی از آموزش در مدارس پیش دبستانی تقویت روحیه اجتماعی و خودباوری در کودکان است

یاسوج (پانا) - مدیر مهد قرآن و پیش دبستانی شهر سی سخت که به عنوان رده برگزیده استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره مالک اشتر بسیج انتخاب شده است عنوان کرد آموزشهای پیش دبستانی صرفاً یاد گرفتن و حفظ کردن شعر و سوره ها و الفبا نیست بلکه هدف اصلی شاد زیستن، تقویت روحیه اجتماعی، خلاقیت، اعتماد به نفس و خودباوری در کودکان است.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی از آموزش در مدارس پیش دبستانی تقویت روحیه اجتماعی و خودباوری در کودکان است

جشنواره مالک اشتر بسیج جشنواره ای است که هر سال بسیجیان نمونه و رده های بسیج برتر هر استان و سپس بهترین رده های بسیج در سطح کشور را معرفی می کند.

"زینب محسنیان" بعنوان مدیر مهد قرآنی و پیش دبستانی برتر بسیج در جشنواره مالک اشتر انتخاب شده است. او چند سالی است که در زمینه آموزش کودکان مشغول به کار است و اکنون مدیر پیش دبستانی نمونه و خلاق "فردای روشن" شهر سی سخت در شهرستان دنا است. محسنیان با اجرای برنامه های فرهنگی مختلف توانسته است یکی از نامزدهای انتخاب به عنوان مدیر مهد قرانی برتر کشور نیز باشد.

او در دوره تحصیل و در مطقع راهنمایی عضو بسیج شد و از دوره دبیرستان با حضور در اردوهای راهیان نور شلمچه علاقمندی وی به بسیج بیشتر شد و با گذشت زمان با اندیشه و تفکر ناب این نهاد مردمی بیشتر آشنا می شود.

مدیر پیش دبستانی فردای روشن با اشاره به تحولاتی که بسیج در زندگی شخصی اش ایجاد کرده است بیان می کند: تفکر بسیج باعث شد که در راه و روش زندگی ام تغییر ایجاد بشه و الگو گیری از اندیشه بسیج راه پیشرفت و تعالی را در زندگی من هموار کرد.

محسنیان بعنوان یک بسیجی نمونه نقش بسیج را در به دست آوردن ‏موفقیت‌هایش مثبت ارزیابی می کند و می گوید: من خودم را لایق نام بسیجی نمونه نمیدانم، به گفته مقام معظم رهبری بسیج یعنی حضور و البته حضور خالصانه و مفید و من همیشه سعی کردم در جامعه و در محیط کودکان حضور فعال داشته باشم و برای تربیت و درخشیدن کودکان شهرم تلاش کنم.

او می افزاید: اولویت من پیش بردن هر چه بهتر کارها در جهت رسیدن به اهداف عالیه ای بوده که برای کودکان سرزمینم داشتم، سعی کردم همان چیزی را که برای فرزند دلبند خودم و آینده آن در نظر دارم برای دیگر کودکان هم داشته باشم.

مدیر برتر جشنواره مالک اشتر بسیج خصوصیت بارز مهد و پیش دبستانی فردای روشن را که باعث موفقیت در جشنواره بهترین های بسیج شده این گونه عنوان می کند: برگزاری کارگاه نقاشی با تجهیزات کامل، کارگاههای بازی، فراهم کردن وسایل بازی متنوع هم در فضای باز و هم فضای سرپوشیده، کارگاه خلاقیت، برگزاری اردوها و بازدیدهای متنوع تفریحی و آموزشی، جشن های افتتاحیه و اختتامیه متنوع و شاد، بازدید از مراکزی مانند آتش‌نشانی، کتابخانه عمومی، اداره پست، نانوایی، کانون پرورش فکری کودکان، پارک و شهر بازی سرپوشیده، خرید از فروشگاه که با اهداف آشنایی کودکان با این مکانها انجام می شود.

او همچنین برگزاری مراسمات مذهبی جشن ولادت ها و برنامه شهادت ها از قبیل شهادت امام رضا (ع)، سه ساله های حسینی، یادبود سردار سلیمانی، برنامه و نذری به مناسبت اربعین حسینی، کمک مومنانه و کودکانه برای سیل زده ها و زلزله زده و حضور در اجتماع و یادگیری رفتارهای اجتماعی را دیگر فعالیت و برنامه های مهد و پیش دبستانی فردای روشن بیان می کند که آن را متمایز از سایر مهدها کرده است.

برگزاری جشن های یلدا، نوروز، دهه فجر، جشن تولدهای متفاوت، جشن پاییز، جشن آب و شکرگزاری بارش باران، جشن هفته کودک، هفته وحدت، ولادت پیامبر صلی الله، ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، ولادت حضرت (علی) و روز پدر از دیگر برنامه های است که باعث موفقیت این مدرسه در جشنواره بهترین های بسیج شده است.

این مدیر نمونه بسیجی با شیوع ویروس کرونا برای اینکه خللی در برنامه های کاری مدرسه پیش نیاید، مدرسه را به تجهیزات عالی بهداشتی ازجمله تب سنج و دستگاه ضدعفونی که از استان‌های دیگر و با هزینه بالا خریداری کرده بودند مجهز می کند تا کودکان و خانواده ها با امنیت خاطر بیشتر همراه باشند، محسنیان در این باره می افزاید: کلاس ها رو چهار نفره در فضای بسیار ایمن برای بچه ها تشکیل دادیم و میز و صندلی ها را هم به صورت تک نفره ایمن سازی و ضدعفونی کردیم.

مدیر مهد قرآنی و پیش دبستانی برتر بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتن فضای باز با استاندارهای نوسازی مدارس، پرداخت اجاره بها و رهن بالا را برخی از مشکلات پیش روی خود بیان می کند که مانع پیشبرد اهداف اوست و در این زمینه از مسئولین استانی و شهرستانی درخواست همکاری و یاری دارد.

منبع: بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار